سازمان غذا و دارو باید پاک شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید نمکی در مراسم توانمندی‌ صنعت داروسازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران که با معرفی ١٢٠ محصول جدید دارویی کشور برگزار شد، گفت: اگر به دستاوردهای حوزه سلامت نگاه کنیم می‌بینم که از ناب‌ترین  و ارزشمندترین دستاوردها پس از انقلاب اسلامی در همه حوزه‌هاست. ما پس از انقلاب اسلامی با کاهش مرگ کودکان و مادران باردار و توسعه‌ خانه‌های بهداشتی و درمانی روبه رو بودیم و دستاوردهایی چون پوشش واکسیناسیون و  کسب رتبه اول در منطقه مدیترانه را داریم که افتخار بزرگی بود.

نمکی ادامه داد: در توسعه  آموزش پزشکی نیز دستاورد بزرگی داشتیم؛ به طوری که آن زمان١۴ هزار طبیب داشتیم که ۵۰درصد از آنها خارجی بودند، اما امروز به عنوان قطب پزشکی منطقه مطرح هستیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه صنعت دارو افتخارآفرین حوزه است، گفت: کارخانه‌های داروسازی همه در پیش از انقلاب چند ملیتی بودند، اما بعد از انقلاب داروسازان شریف و وطن دوست ماندند و این صنعت را مدیریت کردند و با پیوستن به طرح ژنریک ما را از واردات بسیار بی‌نیاز کردند.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: من به عنوان برادر کوچک شما وقتی به عنوان وزیر بهداشت پا به عرصه گذاشتم، اولین جایی که گفتم باید فکری به حالش شود، سازمان غذا و دارو بود. البته از زحمات برادر پاکیزه‌ام دکتر اصغری هم دفاع و هم تشکر می‌کنم ، اما به هر دلیل تغییر در سازمان غذا و دارو را به عنوان ضرورت احساس کردم و به دکتر پیرصالحی گفتم که چندین تکلیف مهم در این حوزه دارید، اول اینکه سازمان غذا و دارو را پاک کنید؛ چراکه نباید صنعت‌گری که می‌خواهد تولید کند، اذیت شود و مشکلات بسیاری داشته باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.