افزایش ۳۰۰ برابری تعرفه‌ها در طرح تحول سلامت شامل دندانپزشکی نشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد حسین قربانی در بیان علل بروز مشکلات اقتصادی برای جامعه دندانپزشکان، گفت: آنچه مسلم است همیشه باید دخل و خرج‌ها با یکدیگر بخواند و این یک اصل در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری است که می‌تواند در بخش‌های تولید، اشتغال یا سلامت محور اثرگذار باشد و تا وقتی این تعادل برقرار نباشد، قطعا نمی‌توان به بهره‌وری دست پیدا کرد.

وی افزود: هم‌اکنون بسیاری از محصولات مورد نیاز دندانپزشکی به ویژه بخش اعظمی از مواد با کیفیت مصرفی این حوزه وارداتی هستند و برای اینکه دندانپزشک کیفیت کار خود را افزایش دهد، ناچار است از محصولات تولید شده توسط برندهای معتبر استفاده کند که این موضوع تعرفه خدمات این بخش را بالا می‌برد.

قربانی ادامه داد: برغم اینکه قیمت مواد مورد نیاز دندانپزشکان افزایش یافته است، اما تعرفه‌های دندانپزشکی همچون روال گذشته پایین است و هر چند در روند اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از تعرفه‌ها تا سیصد برابر افزایش پیدا کرد، اما این موضوع شامل تعرفه دندانپزشکی نشد و برای بسیاری از دندانپزشکان دغدغه ایجاد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:عدم پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی توسط بیمه‌ها از دیگر مواردی است که باعث بروز مشکلات اقتصادی برای دندانپزشکان شده است، و این در حالی است که قاطبه مواد مورد نیاز این قشر وارداتی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: در شرایط کنونی تولیدکنندگان داخلی قادر به تولید کارپول دندانپزشکان هم نیستند و این امر باعث شده که دندانپزشکان ناچار شوند تا در یک مجموعه‌ای ثبت‌نام کرده و بعد سهمیه خود را دریافت کنند که این موضوع مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.