استفاده از محصولات تراریخته به یک فاجعه تبدیل شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، کرمی درباره استفاده از محصولات تراریخته اظهار کرد: حرف اصلی من با مردم است، زیرا نگران هستم و احساس می‌کنم امنیت را در کشور داریم، ولی وضعیت سلامت  نگران کننده است؛ من قصد دارم صادقانه با مردم حرف بزنم و نگرانی‌ام را مطرح کنم.

وی افزود: در حال حاضر شیب بیماری و سبک زندگی در حال تغییر است، ۶۰ تا ۷۰ سال است که یک جریان سعی کرده سبک زندگی غربی را وارد زندگی ما کند، در حالیکه ما یک کشور با تمدن هستیم و می‌توانیم سبک زندگی خود را داشته باشیم.

این فوق تخصص مهندسی ژنتیک گفت: سبک زندگی به این دلیل تغییر کرده است که مؤلفه‌های تاثیرگذار در حوزه سلامت دچار تغییر شده و جدی گرفته نشده است؛ یعنی غذا به عنوان عامل اصلی سلامت دچار تغییر شده است، سموم شیمیایی و محصولات تراریخته بیش از ۲۰ سال است بدون اینکه به ما بگویند وارد سفره‌ها شده است.

کرمی ادامه داد: محصولات تراریخته محصولی است که ژن‌های بیگانه با دستکاری‌های ژنتیکی وارد آن شده است به قصد اینکه آن را در مقابل آفت مقاوم کنند.

وی تصریح کرد: گفته می‌شود شاخص سلامت این است که تعداد تخت بیمارستان زیاد شود، ولی برعکس است؛ در واقع پیشگیری اصل است و نه درمان، پس نظام سلامت باید تغییر کند و به سمت پیشگیری از بیماری‌ها برویم و نباید بگذاریم بچه‌هایمان با خوردن غذا‌های ناسالم مریض شوند، همانطور که مشاهده می‌شود بسیاری از بچه‌ها امروزه به دلیل مصرف غذای ناسالم دچار استرس هستند.

این متخصص بیوتکنولوژی پزشکی گفت: در حال حاضر در حوزه غذایی امنیت داریم و کمبودی وجود ندارد، ولی مشکل ایمنی و سلامتی غذاست و من می‌خواهم محصولات تراریخته در سفره مردم ایران نباشد.

کرمی اضافه کرد: محصولات تراریخته ۲۰ سال پیش وارد ایران شد و شروع کننده این کار یک کمپانی آمریکایی بود که دارای سابقه بدی است. این کمپانی‌ها امروزه خانم‌های خانه را هدف گرفته‌اند تا محصولات خود را به فروش برسانند به همین دلیل به خانم‌های خانه‌دار باید گفته شود در خرید و انتخاب غذا بیشتر دقت کنند.

وی تاکید کرد: دوای هر فرد در واقع غذای اوست همانطور که پیامبر (ص) فرمودند: معده مرکز بیماری‌هاست و قرآن در سوره عبس می‌فرماید به آنچه می‌خوری بنگر، باید در انتخاب موادغذایی و آنچه که برای خوردن انتخاب می‌کنیم توجه شود؛ نوشابه‌های انرژی‌زا برای بدن سم و دادن چیپس و پفک به بچه‌ها به عنوان تنقلات کار بسیار اشتباهی است.

این فوق تخصص مهندسی ژنتیک یادآور شد:  ۲ هفته پیش ذرت تراریخته‌ای کشف شد که برای خوراک دام وارد کشور شده بود، ولی ۲ کمپانی تولید پفک از آن ذرت استفاده می‌کردند.

کرمی ادامه داد: ما می‌خواهیم سبک زندگی را اصلاح کنیم و این کار را به صورت میلیونی انجام دهیم، زیرا می‌توانیم سبک زندگی ایرانی – اسلامی خود را داشته باشیم، ولی متاسفانه امروزه غذا‌های خارجی وارد سفره‌ها شده است و برخی از فست‌فود‌های غذایی که به مردم ارائه می‌شود، با عرض معذرت به خورد دام هم نمی‌دهم.

وی در ادامه درباره چگونگی شناسایی محصولات ارگانیک گفت: امروزه برای محصولات ارگانیک مرکز وجود دارد و با جست و جوی اینترنتی فروشگاه‌های ارگانیک می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد؛ خانم‌های خانه‌دار همانطور که در خرید تجهیزات منزل دقت دارند باید در انتخاب مواد غذایی هم دقت لازم را داشته باشند.

این متخصص بیوتکنولوژی پزشکی تشریح کرد: در حال حاضر آب معدنی در بطری‌های پلاستیکی ارائه می‌شود این پلاستیک‌ها که از پایه فنول ساخته شده‌اند شبیه هورمون‌های زنانه هستند که اگر گرم شوند این هورمون‌ها وارد آب می‌شوند در واقع هورمون‌های مردانه را در بدن کم و هورمون‌های زنانه را زیاد می‌کنند و متاسفانه امروزه شاهد استفاده از مایعات گرم در لیوان‌های پلاستیکی شفاف هستیم، محصولات تراریخته همچنین باعث تغییر رفتار افراد هم می‌شود پس بهتر است از ظرف شیشه‌ای یا استیل استفاده شود یا شبیه قدیم از ظرف سفالی برای مصارف مختلف استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از بطری آب یخ زده که در فصل تابستان به وفور دیده می‌شود افراد را دچار مشکل می‌کند، زیرا یکسری از بیماری‌های حاصل از پلاستیک از طریق آب وارد زندگی افراد می‌شوند، به طور مثال در حال حاضر کیست تخمدان و رحم در دختران زیاد شده است همچنین طبق گزارش هفته پیش از سازمان آب آمریکا اعلام شد در آب ماده سمی دیده شده که این به دلیل استفاده از لوله‌کشی‌های پلاستیکی است.

کرمی اظهار کرد: من تا ۸ سال پیش نمی‌دانستم در سفره من محصولات تراریخته وجود دارد و از ۵ سال پیش که این امر را متوجه شدم سعی کردم سبک زندگی خود را تغییر دهم و محصولات غذایی را از فروشگاه‌های مطرح تهیه کنم، البته خرید خیار، گوجه، سیب‌زمینی و پیاز حساسیت زیادی ندارد، زیرا  برای مصرف پوست آن کنده می‌شود.

این فوق تخصص مهندسی ژنتیک گفت: ما می‌توانیم در کشور خود به اندازه نیاز غذا تولید کنیم، ولی باید به کشاورز آموزش دهیم که به اندازه از کود و سم استفاده کند. خدا را شکر کشت تراریخته در کشور ممنوع است و محصولاتی چون ذرت،  پنبه و روغن نباتی محصولات تراریخته‌ای هستند که به کشور وارد می‌شوند.

کرمی تاکید کرد: متاسفانه امروز مقاومت به آنتی بیوتیک در ایران به یک فاجعه تبدیل شده است به طور مثال یک خانم خانه‌دار چه میزان دارو در منزل نگه‌داری می‌کند و چقدر خودسرانه به فرزندان خود دارو می‌دهد؟

وی ادامه داد: بیایید از امروز شروع کرده و برنامه زندگی خود را دچار تحول کنیم روغن کنجد و زیتون سالم‌ترین روغن‌های مصرفی هستند و در صورت استفاده در غذا باید دمای زیر ۱۸۰ درجه استفاده شود. حضرت علی (ع) می‌فرمایند شکم خود را گورستان حیوانات نکنید، همچنین قرآن هم بیشتر بر خواص میوه‌ها اشاره دارد و کمتر درباره گوشت صحبت کرده است، من معتقدم چرا باید هر روز گوشت بخوریم و مصرف آن ماهی یک بار یا ۴۰ روز یک بار کافی است  و به جای آن ماهی، گوشت سفید و سبزیجات مصرف شود بهتر است.

این متخصص بیوتکنولوژی پزشکی تشریح کرد: من ۴۰ سال در حوزه سلامت کار و تحقیق کردم، دنیا را گشتم و در ده‌ها کشور زندگی کردم. سبک زندگی غرب چه به لحاظ روانی، چه سلامت و آسیب‌های اجتماعی به شکست خورده و نابود شده است؛ بنیان خانواده در آنجا از بین رفته است و سبک زندگی‌شان جواب نمی‌دهد و این سبک زندگی ایرانی – اسلامی است که پاسخگوی نیاز‌ها خواهد بود.

وی یادآور شد: من بنیاد ملی سبک زندگی سالم را افتتاح کردم، زیرا نمی‌خواهم در ایران نه واردات تراریخته نه کشاورزی و نه مصرف این محصولات را داشته باشیم، زیرا فرزند زیبای ایرانی باید غذای سالم بخورد. امروز من به این برنامه آمدم که بگویم اگر شما خود مراقب سلامت خودتان و فرزندتان نباشید من نمی‌توانم کاری انجام دهم.

کرمی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم مردم مستند چشمان بیدار را ببینند که در آن فردی که محصولات تراریخته را تبلیغ می‌کند بر روی میز خود محصولات ارگانیک را قرار داده، ولی با سلامت مردم بازی می‌کند.

این فوق تخصص مهندسی ژنتیک در ادامه برای سالم کردن سفره مردم چند پیشنهاد داد: مردم باید غذایشان را سالم کنند ما کشور افراط و تفریط هستیم یعنی چیز‌های بد را زیاد و چیز‌های خوب را کم مصرف می‌کنیم. در حال حاضر ۴ ماده غذایی در ایران بیداد می‌کند که شامل قند، شکر، نمک و چربی است، این مواد غذایی مصیبت جامعه ماست که ۳  برابر نرم دنیا مصرف می‌کنیم در حالی که می‌توان چای را با یک دانه انجیر استفاده کرد؛همچنین با یک قاشق روغن زیتون می‌توان دستگاه گوارش را تصفیه کرد.

کرمی گفت: پس از انتخاب غذای سالم خانم‌های خانه‌دار باید بدانند چگونه آشپزی می‌کنند و چه ظرفی برای این کار استفاده می‌شود، پخت سالم بخار پز، کبابی و آبپز است و باید از مصرف غذا‌های سرخ کرده به خصوص برای بچه‌ها اجتناب شود، زیرا آن‌ها را دچار اضطراب می‌کند.

وی تصریح کرد: رتبه اول مرگ و میر در  ایران بیماری های قلبی عروقی و پس از آن سرطان است که در شمال کشور سرطان به وفور دیده می‌شود یکی از دلایل آن مصرف چای داغ است. بهتر است چای ارگانیک مصرف شود و چای ایرانی می تواند بهترین انتخاب  باشد؛ متاسفانه در حال حاضر زمین‌های کشت چای جای خود را به ویلا سازی داده است و این کشت در حال نابودی است پس بیایید چای خارجی را تحریم کنیم.

این متخصص بیوتکنولوژی پزشکی هشدار داد: متاسفانه با اینکه در مجلس شورای اسلامی و در لایحه ششم قانون تصویب شد که کشت محصولات تراریخته در کشور ممنوع است، ولی عده‌ای از افراد تلاش می‌کنند در سال ۹۸ مجوز کشت پنبه تراریخته را بگیرند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت کار زیبایی انجام داد و برچسب‌زنی محصولات تراریخته را اجباری کرد، این برچسب یک دایره است که وسط آن کلمه تراریخته نوشته شده است، ولی برخی از کمپانی‌ها تخلف می‌کنند و این برچسب را برای محصولات خود نمی‌زنند در این حالت تشخیص محصول تراریخته غیر ممکن است و این کار فقط در آزمایشگاه و با آزمایش مولکولی انجام می‌شود.

کرمی ادامه داد: شاید این سوال مطرح شود که کشت پنبه تراریخته چه مشکلی می‌تواند ایجاد کند، در حالی که یک محصول خوراکی نیست؛ این پنبه؛ پنبه تراریخته تبدیل به نوار بهداشتی، پوشک بچه و لباس زیر می‌شود که این محصولات به دلیل تماس مستقیم با بدن در آینده عوارض جبران ناپذیری به وجود می‌آورد.

این فوق تخصص مهندسی ژنتیک افزود: نکته دومی که در اصلاح سبک زندگی باید به آن توجه کرد ورزش و تحرک است، زیرا تا زمانی که فرد ورزش و تحرک نداشته باشد و با عرق کردن سم‌زدایی بدن صورت نگیرد بدن سالم نخواهد شد؛ ورزش مفید دارای ۲ علامت عرق کردن و بالا رفتن ضربان قلب است.

وی اضافه کرد: عامل سومی که باید از بین برود استرس و اضطراب است که در جامعه به دلایل مختلف وجود دارد، با توجه به اینکه در اروپا مشکلات اقتصادی بسیار بیشتر از ایران است، ولی آن‌ها استرس کمتری را تجربه می‌کنند، زیرا ما مردمی منفی‌باف هستیم و داشته‌هایمان را نمی‌بینیم به طور مثال به بخش دیالیز بیمارستان سر بزنید که یک دستگاه صد کیلوگرمی ۲۲۰ لیتر خون فرد دیالیزی را تصفیه می‌کند تا این فرد بتواند یک هفته زندگی کند شما مردم دارای دو کلیه ۲۰۰ گرمی هستید که خون بدن را تصفیه می‌کند و هر کدام یک میلیارد قیمت دارد.

کرمی در خصوص عامل بعدی که باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: خواب بد علامت بیماری فیزیولوژیکی یا روحی روانی است.

این متخصص بیوتکنولوژی پزشکی تاکید کرد: تغذیه و سبک زندگی نقش مهمی در خلق و خوی افراد دارد، اظهار کرد: متاسفانه مواردی چون ناباروری، سرد مزاجی، طلاق عاطفی و بروز گرایش‌های عجیب در بچه‌ها صد در صد به تغذیه مربوط است، به عنوان مثال دختری که خود را در معرض دید قرار می‌دهد یا پسری که مدام در شبکه‌های مجازی مشغول است سرد مزاج شده است. این فرد از زندگی با همسر خود لذت نمی‌برد، زیرا به دنبال تخلیات خود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان بیان کرد: پس بیایید شعار سال ۹۸ را تغییر سبک زندگی به سوی زندگی سالم نامگذاری کنیم و به جای کاشت سبزه درخت و نهال بکاریم من کاری با مدیران کشور ندارم، زیرا آن‌ها باید کارشان را به درستی انجام دهند و وزارت کشاورزی باید غذای سالم به مردم بدهد، همچنین وزارت بهداشت در سال بعد شعار خود را بر پیشگیری اصل است نه درمان قرار دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.