به زودی مراکز آزمایشگاهی در ۶ مرکز تجمیع می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مرتضی طباطبایی در نشست خبری اظهارداشت: طی ۱۱ ماه گذشته ۳۷۸ نفر جهت اهدای خون، پلاسما و پلاکت به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده که ۲۹۲ هزار نفر موفق به اهدا شدند که این میزان مشابه سال قبل بود. 

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه ۱۹درصد اهداکنندگان در این مدت باراولی بودند، افزود: تنها ۴ درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل داده‌اند و ۱۲ درصد اهداکنندگان دارای گروه خونی منفی بودند.

طباطبایی ادامه داد: در این مدت ۳۷۲ هزار گلبول قرمز از اهداکنندگان تهیه شده که ۱۰۰ هزار مورد آن مربوط به اهداکنندگان استان‌های معین تهران بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲۷۳ هزار واحد پلاسما تولید و ۱۴۷ هزار واحد پلاسما توزیع شد و مازاد آن برای تهیه داروی بیماران استفاده شده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در این مدت ۲۳۰ هزار واحد پلاکت تولید کردیم و همه توزیع شد چون محصول استراتژیک است و عمر کوتاه دارد.

طباطبایی از تجمیع مراکز آزمایشگاهی در ۶ مرکز خبر داد و افزود: یکی از این مراکز در تهران قرار دارد.

وی به تولید پلاکت آفرزیس اشاره کرد و گفت : امسال ۱۱ هزار واحد از این پلاکت تولید کردیم که تامین ۸۰ درصد پلاکت آفرزیس کشور را تولید می‌کنیم.

به گزارش فارس مدیرکل انتقال خون استان تهران اضافه کرد : در این مدت ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد پلاسما به شرکت‌های پالایشگر ارسال کردیم.


پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.