برند داروخانه ضریب اعتمادی برای مردم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد حسین قربانی با اشاره به قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی و تاثیر آن بر سلامت مردم گفت: آمار و ارقامی که درباره قاچاق کالاهای آرایشی و بهداشتی داده می‌شود متقن نیست اما باید ساز و کاری ایجاد شود که مردم برای خرید محصولات قاچاق و غیر استاندارد عادت نکنند چراکه محصولات سلامت محور بر خلاف محصولات دیگر است و آن کسی که متضرر می‌شوند مصرف کننده است چراکه هم پول خود را از دست می‌دهد و هم در حوزه سلامت خودش آسیب می‌بیند.برند داروخانه ضریب اعتمادی برای مردم است و این تعهد دو طرفه باید ایجاد شود.

وی افزود: بهترین فضا همراهی مردم است که بتوانند از محصولاتی که دارای استاندارد و مجوزهای لازم است و از مبادی ورودی رسمی وارد شده، استفاده کنند. سازمان غذا و دارو نیز باید تدابیری داشته باشد و بحث نظارت بر کالاها را تشدید کند. مگر می‌شود که یک فروشگاهی در سطح کشوری رسمی باشد و اکثر کالاهای آرایشی بهداشتی و سلامت محور در حوزه داروخانه‌ها توزیع می‌شود و از قاچاق و غیر استاندارد استفاده می‌شود. مردم باید اعتماد داشته باشند که کالاهای سلامت محور که از مبادی غیر رسمی وارد می‌شود، در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود.

قربانی ادامه داد: برند داروخانه ضریب اعتمادی برای مردم است و این تعهد دو طرفه باید ایجاد شود، یکی از معضلاتی که در کشور داریم بحث قاچاق است چراکه بیش از 25 تا 30 میلیارد دلار محصولات قاچاق وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز تاسف از اینکه با وجود تمام همه فشارها، اما هنوز نتوانستیم همه مرزهای رسمی و غیر رسمی و گمرکات را کنترل کنیم خاطرنشان کرد: این قاچاق امروز معضل بزرگی شده که توجه به درون و اقتصاد مقاومتی و اشتغال را باید بیشتر مورد توجه قرار داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.