سازمان بیمه سلامت ۱۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی را تحت پوشش قرار داده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، داوود حاجی قاسمعلی ‌در نشست مشترک مسئولان بیمه سلامت با مایکل تیده مشاورسازمان جهانی بهداشت افزود:سازمان بیمه سلامت حدود 40 میلیون بیمه شده را در 5صندوق بیمه ای  تحت پوشش قرار داده است که حدود 85 درصد از بیمه‌شدگان سازمان هیچ حق بیمه‌ای پرداخت نکرده و به صورت رایگان تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

حاجی‌قاسمعلی گفت: وضعیت ارائه خدمت در سازمان بیمه سلامت از طریق عقد قرارداد با بخش‌های دولتی و خصوصی است.

وی افزود: عدم مشارکت در پرداخت حق بیمه یکی از مشکلات بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: در قانون به سازمان تکلیف شده است که براساس سایت هدفمندی یارانه‌ها آزمون وسع برای بیمه شدگان رایگان فراهم کند. اقداماتی در این خصوص انجام شده و آیین‌نامه‌ای در دستور کار دولت است تا دهک‌های بالا در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

مدیرکل ‏بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه حدود 10 درصد همپوشانی بیمه‌ای وجود دارد، تکلیف قانونی بر عهده سازمان بیمه است که برای 10 درصد همپوشانی بیمه‌ای سازوکاری بیندیشد که در این خصوص شیوه‌نامه‌ای بین 4 سازمان بیمه‌گر نوشته شد که براساس آن با مبادله بانک‌های اطلاعاتی در صورتی که بیمه شده دارای دو دفترچه باشد، شناسایی و رفع شود.

حاجی‌قاسمعلی تصریح کرد: با اقدامات و کنترل های صورت گرفته از جمله سامانه استحقاق سنجی، سامانه تایئد دارو و در زمان صدور و تمدید دفترچه تاکنون 90 درصد همپوشانی‌ها شناسایی و بیش از 2 میلیون از آنها به طور کامل رفع شده است.

وی در ادامه به پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: از سال 94 با توجه به درخواست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با وجود منابع محدود بخشی از پناهندگان مقیم در کشور در قالب قرارداد سه جانبه‌ای بیان سازمان بیمه سلامت، کمیساریای عالی پناهندگان و وزارت کشورتحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

مدیرکل ‏بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد:  سازمان بیمه سلامت حدود 120 هزار نفر از این افراد را از طریق قرارداد با کمیساریای عالی پناهندگان تحت پوشش قرار داده که از این تعداد هزار نفر بیمار خاص هستند.

به گزارش ای هینا حاجی‌قاسمعلی در پایان بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه در کشور تاکید کرد و افزود:  بسیاری از افراد تا بیمار نشوند، به سراغ دفترچه بیمه نمی‌آیند این در حالی است که در صورت تشخیص به هنگام بیماری هم هزینه فرد کاهش می‌یابد و هم سازمان‌های بیمه‌گر با مشکل کمتری در تامین منابع مواجه خواهند شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.