سال آینده باید در مدیریت هزینه خوب عمل کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سید کامل تقوی نژاد در نشست مشترك کمیته برنامه ریزی ستاد وزارت بهداشت با بیان این که دیدگاه ها و نظرات و تصمیمات باید در قالب برنامه تنظیم شود، گفت: همچنین باید برنامه ها در زمان مشخص مورد ارزیابی و پایش قرار گیرند تا برای رسیدن به اهداف دچار مشکل نشویم.

وی به نقش ستاد وزارت بهداشت در بخش برنامه ریزی و تقسیم کار عادلانه و مناسب اشاره کرد و گفت: نشست های مستمر با مدیران ارشد وزارت بهداشت در ارتباط با برنامه ریزی خوب و ‌موثر است که باید استمرار داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: با اجرای این طرح و بواسطه تحولات خوب و ارزشمند در حوزه سلامت، امیدهایی در بخش بهداشت و درمان برای مردم ایجاد شد بنابراین لازم است ضمن بررسی ضعف و کاستی های این برنامه و اصلاح مواردی در این برنامه، تلاش کنیم تا این امید در بین مردم ادامه داشته باشد.

تقوی نژاد تاکید کرد: از جزیره ای عمل کردن در حوزه سلامت باید بپرهیزیم، باید در نظام برنامه ریزی به یکپارچگی توجه کنیم و در وضعیت اقتصادی کنونی با تامل و تدبیر پیش برویم و اقتصاد مقاومتی را همچنان در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: سال آینده از نظر منابع، سال سختی است بنابراین  باید برنامه ریزی ها به نحوی باشد‌ که در شرایط سخت تر از این هم دچار مشکل نشویم.

تقوی نژاد ادامه داد: تلفیق برنامه و بودجه می تواند کارآمد باشد، سال آینده باید در مدیریت هزینه خوب عمل کنیم و شاید یکی از نگرانی مردم در نوع هزینه ها در بخش دولتی است و باید دولت چابکی داشته باشیم و آنطور که شایسته مردم است خدمات را تعریف کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: منابع ، محدود است و باید با نگاه صرفه جویی و هزینه کرد مطلوب و بهینه کار کنیم.

به گزارش وبدا وی در پایان بر ضرورت ارتقا برنامه ریزی ها اشاره کرد و گفت: باید فاصله میان واحدها کم شود چون ماموریت مشترک داریم و باید در خدمتگذاری و انجام صحیح وظایف رقابت کرده و کاستی ها را برطرف کنیم، ماموریت همه ما مشترک و برنامه ریزی متعلق به همه ما است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.