برنامه عملیاتی بیمه سلامت در سال ۹۸
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد علی بیگی به اهمیت برنامه عملیاتی در سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: هر سازمان برای اینکه بتواند به تکالیف ابلاغ شده در قانون و اسناد بالادستی عمل کند باید نقشه راه و برنامه‌ای داشته باشد تا بتواند به اهداف خود دست یابد. وجود برنامه عملیاتی در سازمان باعث می‌شود که تمام ادارات کل در کشور و دریافت کنندگان و ارائه‌کنندگان خدمت در جریان کامل موضوع قرار گیرند و در تحقق اهداف نقش داشته باشند؛ چرا که این موضوع یکی از رمزهای موفقیت سازمان‌ها محسوب می‌شود.

بیگی ادامه داد: یکی از خصوصیات بارز برنامه عملیاتی کمی بودن آن است یعنی امکان پایش برای آن فراهم است به نحوی که اگر به هر دلیلی در برنامه انحرافی وجود داشته باشد در طول سال فرصت دارید که آن برنامه را آسیب شناسی و اشکالات را برطرف کنید و اجازه ندهید که برنامه عقب بیفتد.

وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم در برنامه عملیاتی داشتن انعطاف منطقی است که در حین اجرا خودش را نشان می دهد. وقتی شما برنامه‌ای را تهیه می‌کنید تصور این است که برنامه تدوینی، کامل است ولی در حین اجرا متوجه می شوید که این برنامه شما را به آن نقطه هدف نمی‌رساند و مستلزم اصلاح است.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال 97 موضوع استقرار دولت الکترونیک و مدیریت منابع و مصارف اولویت برنامه‌ بیمه سلامت بوده است. نکته مهم این است که وقتی شما بخواهید مدیریت منابع و مصارف و یا استقرار دولت الکترونیک را انجام دهید، خواسته یا ناخواسته باید تغییر رفتار ایجاد کنید . تغییررفتار دراصلاح فرآیندها، راهنماهای بالینی و ... در نهایت موجب می شود که به دلیل اهمیت رسیدن به هدف نهایی، همه بخش‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

به گزارش ای هینا بیگی در پایان اضافه کرد: علی‌رغم اینکه زیرساخت‌های کشور در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات کامل نشده، خوشبختانه بیمه سلامت پیشرفت‌های خوبی داشته است و تنها برخی برنامه‌ها به دلیل محدودیت در برگزاری مناقصات، تغییر نرخ ارز و عدم تثبیت قیمت‌ها در بازار با مشکل مواجه شده است. با این حال این سازمان در ایجاد سامانه‌ها، پایلوت برنامه‌ها در استانهای کرمان و اصفهان، رفع همپوشانی و به طور اخص در مدیریت منابع و مصارف پیشرفت قابل توجهی داشته که قصد داریم در سال 98 نیز ایرادها و آسیب‌ها را شناسایی و رفع کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.