وزیر بهداشت دستور رسیدگی به شکایت برخی پزشکان از نحوه محاسبه امتیازشان را داد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، بهرام پارسایی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون اصل ۹۰ با وزیر بهداشت، گفت: در این جلسه دغدغه‌های نمایندگان بیان شد، همکاران موضوعاتی از قبیل دارو و طرح تحول سلامت و پزشک خانواده را مطرح کردند. علاوه بر این بر کارآمدی وزیر قبلی آقای قاضی‌زاده هاشمی تاکید شد.

پارسایی ادامه داد: آقای نمکی در این جلسه با توجه به آشنایی با مباحث بودجه‌ای و مدیریتی حرف‌های امیدوار کننده‌ای زد. یکی از تصمیمات جدی که به گفته ایشان وزارت بهداشت اعمال کرده و تداوم دارد بستن مسیرهای رانت در واردات داروست.

وی افزود: ۳درصد واردات دارو، ۱.۳ میلیارد دلار ارز مبادله‌ای به خود اختصاص داده، همانطور که میدانیم در گذشته رانت دارو وجود داشته است یکی از نکاتی که آقای نمکی تاکید کرد این بود که جلوی واردات داروها و تجهیزاتی که مشابه داخلی دارند البته با درنظرگرفتن کیفیت گرفته می‌شود و قرار است تا پایان شهریور در این باره به کمیسیون گزارش ‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: وزارت بهداشت در مورد بیماران صعب‌العلاج و مناطق محروم با مشارکت بخش خصوصی برنامه‌هایی دارد، شکایاتی به کمیسیون اصل ۹۰ در مورد شهریه دانشگاه آزاد رسیده که این موضوع با آقای نمکی مطرح و عنوان شد که دانشگاه آزاد نمی‌تواند شهریه بالاتر از پردیس‌های دولتی را بگیرد، قرار شد ایشان موضوع را بررسی کنند و نتیجه را به کمیسیون گزارش دهند.

پارسایی در ادامه از وعده وزیر بهداشت برای راه‌اندازی پرونده الکترونیکی سلامت برای همه بیماران تا پایان بهار ۹۸ خبر داد و گفت: آقای نمکی همچنین عنوان کرد که وزارت بهداشت با اعمال اصلاحات در طرح پزشک خانواده به سمت اجرای این طرح می‌رود.

وی اضافه کرد: بنا به گفته آقای نمکی ۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی تا قبل از پایان سال به وزارت بهداشت برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌هاو بیمارستان‌ها اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایسنا سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پایان با بیان اینکه با توجه به شاکی بودن برخی پزشکان از نحوه محاسبه امتیازشان، وزیر بهداشت در این جلسه دستور رسیدگی به این موضوع را دادند که اگر حقی ضایع شده احقاق شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.