با اجرای طرح DRG موضوعات بیمه‌ای در کار پرستاران و جامعه پزشکی بیشتر می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، اصغر دالوندی گفت: طرح تحول نظام سلامت در ابتدای راه عملکردی بسیار خوب داشته است به طوری که ایجاد عدالت در بین گروه‌های مختلف پزشکی یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت بوده است.

دالوندی ادامه داد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۸۶ به تصویب مجلس رسیده است اما طرح تحول نظام سلامت فقط مصوبه هیئت دولت را دارد و این طرح با هدف قانون مداری در حوزه سلامت آغاز شده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: بودجه پیشنهادی ما برای جذب پرستار در اجرای قانون تعرفه گذاری در حدود ۲ هزار میلیارد تومان بوده است، پرداخت کارانه پرستاران در قالب تعرفه‌هایی مانند قاصدک باعث شده است که این نیروی خادم دیده نشود زیرا بر اساس قانون در این طرح‌ها حقوق پرستاران درصدی از دستمزد پزشکان جهت پرداخت محاسبه می‌شود و این مسئله به معنای این است که پرستاران دیده نمی‌شوند.

وی افزود: اگر سیستم‌های بیمه‌ای پوشش بهتری داشته باشند می‌توانند در پرداخت مطالبات پرستاران عملکرد بهتری در کشور اجرا کنند.

دالوندی تصریح کرد: طرح DRG در آینده نزدیک در حوزه سلامت جهت پرداخت حقوق و کارانه جامعه پزشکی و حتی پرستاران انجام می‌شود که در آن بر اساس عمل‌های جراحی و دیگر خدمات حقوق تعیین می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور اضافه کرد: با اجرای طرح DRG ضریب اسکان تخت کاهش پیدا می‌کند و تعداد روزهای بستری بیماران از قبل مشخص می‌شود و اگر فرد مراجعه کننده‌ای بیشتر از تعداد روزهای تعیین شده در بیمارستان به دلیل عفونت یا مشکل دیگری در بیمارستان بماند پزشک مقصر این حادثه است و باید هزینه‌های بیمارستان را از جیب خودش بپردازد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح DRG موضوعات بیمه‌ای در کار پرستاران و جامعه پزشکی بیشتر می‌شود، ادامه داد: باید خدمات القایی را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاهش دهیم و من معتقدم که ارجاع کمک بزرگی به این مسئله می‌تواند داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دالوندی در پایان گفت: متأسفانه سهم پرستار در طرح تحول نظام سلامت بسیار کم است و عدالت و توزیع امکانات برای پرستاران که نیروهای متخصصی هستند در کشور اجرا نمی‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.