درمان نوین تومورهای مغزی بدخیم از طریق ژن‌تراپی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد آقاجانی در نشست خبری که به منظور اعلام درمان نوین تومورهای مغزی بدخیم از طریق ژن‌تراپی برگزار شد، اظهار داشت:‌در 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی در کشورمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور در حوزه علوم و فنون دستاوردهای زیادی را داشته است.

آقاجانی ادامه داد: در حال حاضر این دانشگاه 1400 عضو هیأت علمی در 13 دانشکده دارد و همچنین این دانشگاه دارای 71 مرکز تحقیقات، 5 پژوهشکده، 57 شرکت دانش‌بنیان و 30 مجله معتبر انگلیسی زبان است.

وی افزود: همچنین طی یکسال گذشته 4200 مقاله بین‌المللی در این دانشگاه حاصل شده و رشد تولیدات علمی در این مدت 36.5 درصد بوده که بی‌سابقه است.

رئیس دانشگاه علوم شهید بهشتی گفت:  سه تولید علمی به ازای هر عضو هیأت علمی از دستاوردهای این دانشگاه است گفت:‌بر اساس آخرین رتبه‌بندی جهان برای دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از میان 22 هزار دانشگاه جزو 300 دانشگاه برتر در حوزه پزشکی شده است.

آقاجانی یادآور شد: تولیدات علمی طی یک سال گذشته جهت‌گیری جدیدی را داشته و پژوهش‌های کاربردی در دستور کار قرار گرفته است. از جمله پژوهشی در ارتباط با سلامت و امنیت غذا، پژوهش در فناوری و تولید، در الویت کار قرار گرفته و تلاش کرده‌ایم پژوهشی در ارتباط با مشکلات نظام سلامت برای غلبه بر چالش‌های موجود انجام دهیم.

وی با اشاره به سه دستاورد بزرگ طی سه هفته اخیر توسط این دانشگاه بیان داشت:‌روش نوین در آنالیز سنگ‌های ادراری، دستیابی به تکنولوژی تشخیص تقلب در مواد غذایی و درمان تومورهای بدخیمی مغزی از طریق ژن‌تراپی این سه دستاورد محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم شهید بهشتی در ارتباط با درمان تومورهای بدخیم مغزی گفت: این روش در دو فاز انجام شده و اکنون در اتمام فاز دوم قرار داریم که فاز نخست آن در مدل حیوانی صورت گرفت و فاز دوم پس از کسب مجوز اخلاقی برای بیماران و در واقع چهار است که این روش پیگیری می‌شود و اکنون در حال عبور از فاز دوم هستیم تا بیماران بیشتری از این روش استفاده کنند.

آقاجانی اضافه کرد: انتقال ژن با واسط سلول‌های بنیادی با استفاده از جراحی باز و یابیوبسی استریوتاکسی در بیمارانی که قبلا تحت عمل جراحی خارج‌سازی و یا بیوبسی تومور قرار گرفته‌اند و GBM در آنها اثبات شده است صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس وی در پایان افزود: پیاده‌سازی درمان جدید برای تومورهای مغزی بدخیم نوع 4در کنار جراحی رادیوتراپی و شیمی‌درمانی استفاده می‌شود وا ز سلول‌های بنیادی به عنوان وکتور ژن‌های خودکشی سلولی بهره‌مند می‌شویم. همچنین از داروی خاصی به صورت داخل وریدی جهت تبدیل به داروی سمی در محل تومور به وسیله کارکرد ژن برای از بین بردن سلول تومورال استفاده می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.