آلودگی هوا، قاتل خاموش
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، بنابر گزارش این سازمان، سالانه میلیون‌ها نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

آلودگی هوا یکی از خطرناک‌ترین عوامل مرگ و میر انسان‌هاست. سازمان ملل متحد گزارش می‌دهد که سالانه هفت میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا به بیماری‌های کشنده دچار می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند و ۶۰۰ هزار نفر از این قربانیان کودکان هستند.

دیوید بوید، کارشناس سازمان ملل می‌گوید: با وجود بیماری‌های همه‌گیر که بر اثر آلودگی هوا به وجود می‌آیند، این خطر آن طور که باید جدی گرفته نمی‌شود. 

این کارشناس گفت: هر ساعت ۸۰۰ نفر بر اثر ابتلا به سرطان، بیماری‌های مجرای تنفسی یا بیماری‌های قلبی که ناشی از آلودگی هواست، جان خود را از دست می‌دهند.

وی هشدار داد: جدی نگرفتن این پدیده و درماندن در پیدا کردن راه‌حلی برای آن به معنای سلب حق ابتدایی انسان‌ها برای داشتن محیط زیستی سالم است.

دیوید بوید گفت: آلودگی هوا در همه جا وجود دارد و انسان‌ها در سراسر جهان امکان حفاظت از خود در برابر خطرات آن را ندارند. به همین دلیل این وظیفه دولت‌هاست که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای کاهش این آلودگی انجام دهند.

گفتنی است اکتبر سال گذشته نیز آژانس محیط زیست اروپا در گزارشی درباره خطرات آلودگی هوا برای شهروندان اروپا هشدار داده بود. بر پایه این گزارش، آلودگی هوا دلیل اصلی مرگ زودرس در بیشتر کشورهای اروپایی است. همچنین اساس این گزارش، داده‌های بیش از ۲۵ هزار ایستگاه اندازه‌گیری آلودگی هوا در سراسر اروپا بوده است.

به گزارش ایسنا سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده که شهروندان کشورهای فقیرتر، قربانیان اصلی آلودگی هوا هستند و بیش از ۹۰ درصد از موارد مرگ ومیرهای ناشی از آلودگی هوا، نصیب کشورهایی به ویژه در آسیا و آفریقا می‌شود که درآمد سرانه کم یا متوسط دارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.