بنیاد بیماری‌های نادر از طریق مجلس مطالبات دارویی خود را دنبال کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، همایون هاشمی در واکنش به اظهارنظر رئیس بنیاد بیماری‌های نادر مبنی بر اینکه درمان بیماران نادر با داروهایی که از هند و پاکستان وارد می‌شوند، بی‌نتیجه است، گفت: بیماران مبتلا به بیماری‌های نادر پیش از این از تعدادی از داروهای وارداتی موثر استفاده می‌کردند و نتیجه هم می‌گرفتند، اما در شرایط کنونی می‌توان گفت که مسئولان بنیاد بیماری‌های نادر قطعا بر اساس شواهد و مستنداتی اظهار نظر کرده‌اند.

وی افزود: مسئولان بنیاد بیماری‌های نادر می‌توانند این مطالبه خود را از طریق کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون غذا و داروی مجلس پیگیری کند که قطعا آنها را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس گفت: بی‌تردید پیغام حاصل از این خبر که مسئولان بنیاد بیماری‌های نادر داده‌اند، کاملا شفاف است و نشان می‌دهد داروهایی که از کشورهای خاصی وارد ایران می‌شود، تاثیری در درمان بیماران تحت پوشش آنها نداشته است که این موضوع قابل بررسی است و قطعا ما در مجلس آن را پیگیری می‌کنیم.

هاشمی ادامه داد: اهمیت این موضوع از این جهت است که پیغام روشنی برای مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دارد و می‌طلبد که مسئولان حوزه دارو روند واردات دارو و نحوه بررسی میزان اثربخشی آنها را مورد بازنگری قرار دهند.

وی تصریح کرد: وقتی محصولات بی‌کیفیت برای هر حوزه‌ای به ویژه دارو وارد کشور می‌شوند، در عمل اتلاف منابع خواهد بود و می‌تواند به حوزه سلامت آسیب جدی وارد کند، بنابراین باید بر اساس آنچه در قبال بیماران نادر متعهد شده‌ایم، از واردات داروهایی که هزینه مضاعف درمانی را به آنها تحمیل می‌کند، جلوگیری کنیم.

به گزارش خانه ملت عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان تاکید کرد: یکی از وظایف سازمان غذا و دارو این است که به واردات برندهای با کیفیت دارو توجه بیشتری داشته باشد، چرا که ما به دنبال افزایش اثربخشی داروها هستیم و چنانچه داروهای فاقد کیفیت یا کیفیت پایین وارد کشور کنیم، محل توجه است. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.