انجام بیش از ۱۱۰۰ پیوند مغز استخوان در هرسال
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، اردشیر قوام‌زاده در حاشیه سی‌امین جشن پیوند سلول‌های بنیادی  درباره میزان سالانه پیوند مغز استخوان در کشور، گفت: پیوند مغز استخوان در سال ۱۳۶۹ در بیمارستان شریعتی تهران آغاز شد و به تدریج گسترش یافت؛ به طوریکه اکنون که در سی‌امین سال پیوند سلول‌های بنیادین هستیم، سالانه در کشور  بیش از ۱۱۰۰ پیوند مغز استخوان انجام می‌شود.

قوام زاده تصریح کرد: سالانه حدود ۴۵۰ پیوند مغز استخوان در بیمارستان شریعتی تهران انجام می‌شود، البته این تعداد پیوند برای کشوری با جمعیت ۸۰ میلیونی کم است و بر اساس جمعیت‌مان به سالانه انجام ۲۴۰۰ پیوند مغز استخوان نیاز داریم. در بیمارستان شریعتی تاکنون به طور کلی ۶هزار و ۳۴۸ مورد پیوند داشتیم که به طور متوسط بیش از ۷۰ درصدشان موفقیت‌آمیز بود. باید توجه کرد که موفقیت عمل پیوند مغز استخوان بین ۲۰ تا ۹۰ درصد است و به طور­ متوسط ۷۶ درصد عمل‌های پیوند مغز استخوان در ایران موفق است.

پدر پیوند مغز استخوان ایران گفت: باید توجه کرد که هزینه هر پیوند در خارج از کشور یک میلیون دلار است. بنابراین انجام این ۶۰۰۰ پیوند برایمان شش میلیارد دلار صرفه ارزی و اقتصادی داشته است.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: در حال حاضر ۱۸ مرکز پیوند مغز استخوان در ایران ایجاد شده است و این پیوند در کشور انجام می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.