خرید تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی با ارز ۴۲۰۰ تومانی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، حسین علی شهریاری گفت: تجهیزات پزشکی  بر اساس قانون جزو کالا‌های اساسی محسوب می‌شود؛ خرید ملزومات مصرفی و قطعات آن با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی انجام و در بازار کشور توزیع می‌شود.

شهریاری افزود: اختصاص ارز نیمایی به تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی کاملا غلط است و مجلس دولت را مکلف کرده تا برای خرید کالا‌های اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار افراد یا شرکت‌های وارد کننده قرار دهد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم‌گیری‌ها قرار است ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای خرید تجهیزات پزشکی، ملزومات مصرفی و حتی دارو اختصاص پیدا کند و مجلس دولت را مکلف کرده است تا مدیریت جامع در این خصوص داشته باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت باید نظارت جدی و دقیق بر تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی که از طریق بودجه ۱۴ میلیاردی خریداری می‌شود؛ داشته باشد تا تجهیزات پزشکی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود در بازار با قیمت ارز آزاد فروخته نشود.

شهریاری اضافه کرد: در زمینه بودجه حوزه سلامت مجلس در آینده‌ای نزدیک با وزیر بهداشت جلسه‌ای برگزار می‌کند.

وی بدهی دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ادامه داد: متاسفانه بدهی دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مطالبات آن‌ها از شرکت‌های بیمه‌گر از سال‌های پیش انباشته است و این میزان بدهی و مطالبه نیز به سال بعد منتقل می‌شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی با کمبود منابع مالی رو به رو هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مجلس نمی‌تواند پول درست کند یا منابعی را برای کار خاصی مد نظر قرار دهد، مجلس تنها برای اختصاص بودجه می‌تواند منابعی را از بخشی به بخش دیگر منتقل کند.

شهریاری یادآور شد: در بودجه ۹۶ مجلس دولت را مکلف کرده است تا حقوق پرسنل شرکتی، قراردادی و خرید خدمتی را به موقع و سر ماه پرداخت کند.

وی افزود: محصولات تراریخته بر اساس آخرین گزارش‌ها در بازار کشور توزیع نشده‌اند و من امیدوارم که انشاالله این مطلب درست باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اضافه کرد: مجلس تنها به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده است تا بر روی محصولات تراریخته تحقیقات و پژوهش‌های لازم را انجام دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.