کمبود حلزون مصنوعی برای بیماران مبتلا به اختلالات شنوایی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سیدمحمد طباطبایی اظهار داشت: این بنیاد نیمه دوم سال ۹۵ به همت خیرین و مجمع خیرین سلامت کشور، تعدادی از متخصصین گوش و حلق و بینی و بنیاد برکت ستاد فرمان اجرائیات امام تشکیل شد.

طباطبایی ادامه داد: حمایت مالی و معنوی از افراد کم شنوا و ناشنوا، تهیه دارو و پروتز، ایجاد مدیریت مراکز کاشت حلزون، ترویج کمک به بیماران نیازمند، همچین تعامل و همکاری با مراکز دانشگاهی مربوطه و پیشگیری از ناشنوایی ی و کم شنوایی از اهداف تشکیل این بنیاد بوده است.

وی افزود: خوشبختانه با کمک خیرین امروز هیچ بیماری نیست که به دلیل مشکل بیماری درمان ناشنوایی و کم شنوایی آن به تاخیر بیفتد، از زمان تشکیل بنیاد تاکنون دو هزار و ۸۳۲ نفر از خدمات لازم بهره‌مند شده که ۵۳۹ مورد آنها مربوط به کمک هزینه کاشت حلزون و یک هزار و ۹۹۱ مورد مربوط به کمک هزینه تامین قطعات پس از کاشت حلزون بوده است. همچنین ۳۰۲ نفر از خدمات پیشگیری بهره‌مند شدند.

نائب رئیس بنیاد خیریه شفابخشی شفا گفت: از زمان تشکیل بنیاد ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه برای کودکان کم شنوا و ناشنوا شده و این اقدام به همت خیرین صورت گرفته و اکنون مشکل پروتز یا حلزون مصنوعی داریم و هزار نفر در صف انتظار برای دریافت شناسه کاشت حلزون هستند.

طباطبایی تاکید کرد: هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی لازم است که اقدامات به موقع را انجام دهد تا این کمبود برطرف و زمان طلایی کاشت حلزون از دست نرود و ما از طریق کمیسیون بهداشت در مجلس این موضوع را پیگیر هستیم چرا که منبع اصلی مالی کاشت حلزون را دولت پرداخت می‌کند و برای این مسئله مصوبه در مجلس داریم.

وی تصریح کرد: فردی که دچار مشکل ناشنوایی باشد ۸۰ سال ممکن است بار اقتصادی برای جامعه داشته باشد و اگر به موقع هزینه شود می‌توان اقدام بزرگی انجام داد و در جهت کاهش بار اقتصادی خانواده و جامعه گام برداشت.

به گزارش فارس نائب رئیس بنیاد خیریه شفابخشی شفا در پایان اضافه کرد : امیدواریم در این روزها که شرایط اقتصادی سخت شده خیرین کمک بیشتری کرده تا این نهال بیشتر رشد یابد و بتوانیم ایرانی عاری از ناشنوایی داشته باشیم.البته بنیاد برکت و برکت احسان حمایت‌های لازم را از بنیاد بخشش داشته واگر این مسئله نبود و ستاد اجرائیات فرمان امام حمایتی نداشت برنامه‌ها به صورت کنونی تقویت نمی‌یافت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.