نظام پرداخت فی‌فور سرویس نیاز به جراحی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد شریفی‌مقدم در نشست خبری سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: تعرفه گذاری طرح خدمات پرستاری ۱۲ سال از تصویب آن می‌گذرد و سالها بهانه شده بود کار کارشناسی در این زمینه صورت نگرفته ولی همه بهانه‌ها برطرف شده و دستور رؤسای مختلف جمهور در این زمینه اعلام شد.

شریفی مقدم ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه دولت مکلف است قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را اجرایی کند ولی متاسفانه این مسئله هنوز تحقق نیافته است.

وی افزود: در ارتباط با پرداخت در حوزه سلامت ما پیشنهادات جدیدی داده‌ایم و اعلام کردیم بهترین روش پرداخت همان حقوق ثابت است که در کشورهای مختلف نتیجه مؤثری اجرای آن داشته و قبل از سال ۷۵ در کشور ما این نظام پرداخت‌ حاکم بود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت:‌بر اساس این روش پرداختی بسته به مدرک تحصیلی و سابقه کار، پرداخت انجام شده و همه موظف به حضور بودند ولی از سال ۷۵ به بهانه افزایش انگیزه، طرح نوین خودگردانی بیمارستان‌ها را آغاز کردند و این مسئله از هم پاشیدگی نظام سلامت را کلید زد.

شریفی مقدم اضافه کرد: پیشنهاد ما به دولت، پرداخت حقوق ثابت است و این مسئله علاوه بر حفظ کرامت جامعه پزشکی و پرستاری سبب ارائه بهتر خدمات به مردم می‌شود و احتمال رانت و فساد را نیز کاهش میدهد.

وی تصریح کرد: نظام پرداخت فی فور سرویس نیاز به جراحی دارد و باید در حوزه پرداخت‌ها تغییراتی لحاظ شود. همچنین روش حقوق ثابت در پرداخت‌ها، باعث شفافیت‌سازی در دریافتی‌ها و کاهش خطاهای پزشکی نیز خواهد شد.

دبیرکل خانه پرستار یادآور شد: برخی پرستاران بیش از ۲۰ سال است معوقات آنها از حوزه وزارت بهداشت پرداخت نشده، به طور مثال پرستاری که فروردین امسال اضافه کار داشته هنوز در اسفند ماه قرار داریم و معوقاتش پرداخت نشده است.

به گزارش فارس شریفی مقدم در پایان با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: متاسفانه این طرح با کمترین تدبیر کارشناسی و تحمیل هزاران میلیارد تومان انجام شد و اکنون همه می‌دانند این طرح شکست خورده است. بنابراین تغییر در این زمینه لازم است. از طرفی کمبود پرستار باید جبران شود تا مردمی که دچار خسارت ناشی از این مسئله هستند مشکل‌شان برطرف شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.