نقش مددکاری اجتماعی در حوزه مشارکت اجتماعی و توسعه همکاری های بین بخشی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد حسین جوادی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی- جهانی مددکاری اجتماعی با بیان اینکه وزارت بهداشت، مرجع مددکاری اجتماعی است، گفت: همه ساله وزارت بهداشت به عنوان وزارتخانه ای که در حوزه مددکاری اجتماعی مرجع است، برنامه هایی به منظور بزرگداشت روز ملی - جهانی مددکاری اجتماعی پیش بینی می کند و به تبع آن سازمان ها و نهادهای مرتبط، برنامه هایی را در سطح ملی و استانی برگزار می کنند.

وی افزود: برگزاری  مراسمی به این صورت، فرصتی برای توجه و ارزش گذاری به خدمات مددکاری اجتماعی در مراکز درمانی است.

جوادی به رویکرد وزارت بهداشت مبنی بر اجتماعی شدن سلامت و نگاه جامع نگر به حوزه درمان اشاره کرد و گفت: مددکاری اجتماعی به عنوان یکی از محورها و رکن هایی است که در مجموعه وزارت بهداشت می تواند در حوزه مشارکت اجتماعی و توسعه همکاری های بین بخشی ایفای نقش کند. 

رییس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت 1000مددکار اجتماعی در مراکز درمانی، گفت: مددکار اجتماعی، مسائل و دغدغه های اقتصادی، اجتماعی، روانی فرد و محیطی که فرد در آن جامعه قرار دارد را بررسی و در نظر می گیرد و از طریق ویزیت در منزل و حضور در اجتماع، منشا اجتماعی بیماری ها را رصد می کند و برنامه هایی در جهت مداخله در آن زمینه ارائه می دهد. 

جوادی خاطرنشان کرد: در سال آینده، بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مداخلات مددکاری اجتماعی را در سطح جامعه نگری خواهیم برد و این رویکرد جدیدی در حوزه سلامت و نقطه عطفی در ارائه خدمات حوزه مددکاری است.   

به گزارش وبدا وی در پایان اضافه کرد: مددکاران اجتماعی بیش از نیم قرن تجربه در وزارت بهداشت دارند و سیاست این حوزه علاوه بر  ارائه پروتکل هایی در حوزه مددکاری اجتماعی، پیش بردن این حوزه به سمت مددکاری گروهی و جامع نگر است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.