بررسی اقدامات صورت گرفته در حوزه بیمه و نظام سلامت کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، درجریان سفر پروفسورمایکل هانس تیده مشاورارشد سازمان جهانی بهداشت (‌WHO) به جمهوری اسلامی ایران که به همت سازمان بیمه سلامت ایران به مدت یک هفته و با حضور دکتر کریستف آندریاس هاملمان نماینده WHO در تهران صورت گرفت بازدیدها و دیدارهای مختلفی جهت بررسی ساختار شبکه درمانی، ارائه راهکار، اولویت بندی زمینه های تقویت ساختار بیمه درمان، اقتصاد سلامت در صندوق های بیمه ای و برنامه ریزی جهت ایجاد شبکه کارشناسان بین المللی جهت رسیدگی به این اولویت‌ها با حضور مسئولان سازمان بیمه سلامت برگزار شد.

در این نشست مسئولان سازمان از جمله معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در خصوص توصیف منابع مالی سازمان در صندوق‌های مختلف، نحوه وصول منابع و ابزارهای دراختیار، نحوه تعامل با بیمه‌گزاران، نقاط قوت و ضعف نظام فعلی جذب منابع سازمان، برنامه‌های سازمان برای پوشش همگانی، رفع همپوشانی بیمه‌ای، هدفمند کردن هزینه‌کردها، شفاف‌سازی آمار و اطلاعات بیمه‌ای و ... ضمن ارائه گزارش به بحث وگفت‌وگو پرداخته و به سوالات نماینده سازمان جهانی بهداشت پاسخ دادند.

گفتنی است بازدید از بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد و بیمارستان محب مهر از دیگر برنامه‌های مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت  بود که پس از مشاهده فعالیت‌ها از اقدامات صورت گرفته در این بیمارستان‌ها ابراز رضایت کرد.

در ادامه دیدار با اولیایی منش دبیر شورای عالی بیمه سلامت جهت معرفی شورای عالی بیمه وزارت بهداشت، معاون بهداشت ، معاون درمان و رییس دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از جمله برنامه‌های مایکل تیده بود که با ارائه گزارش‌ها در جریان کامل روند اقدامات صورت گرفته در این حوزه قرار گرفت.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، از دیگر برنامه‌ها بازدید از سازمان تامین‌اجتماعی بود که معاونین این سازمان گزارشی در خصوص روند فعالیت‌ها ارائه دادند. همچنین مشاوران WHO به همراه نمایندگان سازمان بیمه سلامت از بیمارستان تامین اجتماعی شهید لواسانی تهران بازدید کردند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.