افزایش خطر مرگ ناشی از زایمان، مادران امریکایی را تهدید می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، دولت آمریکا در نظر دارد برای مقابله با این مشکل و پیشگیری از مرگ مادران به دلیل مشکلات مرتبط با زایمان، اعتبارتی را در اختیار ایالت‌های این کشور قرار دهد تا علت فوت زنانی که در مدت یک سال پس از بارداری جان خود را از دست داده‌اند، مشخص شود.

در گزارش صندوق مشترک‌المنافع آمریکا که در ماه دسامبر منتشر شده ۱۱ کشور ثروتمند مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که زنان آمریکایی با بیشترین میزان خطر مرگ ناشی از مشکلات بارداری روبرو هستند به طوری که به ازای هر ۱۰۰ هزار تولد ۱۴ مورد فوت گزارش شده‌ است. هرچند طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا این رقم به ازای هر ۱۰۰ هزار تولد ۱۸ مورد فوتی است.

درحالی‌که در دهه‌های اخیر در کشورهای دیگر از جمله سوئد و انگلیس اقداماتی به منظور کاهش مرگ و میر مادران انجام گرفته، نرخ مرگ و میر مادران آمریکایی در ۲۰ سال اخیر بیش از دو برابر افزایش یافته‌ است.

اگرچه مشکلات قلبی-عروقی بالاترین میزان مرگ و میر مادران را به خود اختصاص می‌دهد، مشکلات ناشی از جراحی زایمان نیز از فاکتور حائز اهمیتی به حساب می‌آید. از هر سه مادر در آمریکا یک نفر فرزند خود را به شیوه سزارین به دنیا می‌آورد که این تعداد از دهه ۱۹۷۰ افزایش ۵۰۰ درصدی داشته‌ است.

به گزارش ایسنا درحالی‌که اغلب عمل سزارین شیوه‌ای نجات‌بخش برای مادر و نوزاد به حساب می‌آید ،‌این جراحی با عوارض خطرناکی نیز همراه است. در گزارشی که سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد، آمده‌ است: جراحی سزارین تنها در شرایطی جان مادر و نوزاد را حفظ می‌کند که به لحاظ پزشکی سلامت مادر و نوزاد در خطر باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.