نگاه جامعه به مشاوران روانشناسی تغییر یافته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد حاتمی طی مراسم که در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران و با حضور اساتید دانشگاهها، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای سازمان نظام روانشناسی برگزار شد، با حکم رئیس جمهوری به عنوان رئیس جدید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره معرفی شد. 

وی افزود: جایگاه روانشناسی و مشاوره برای همگان بخصوص مسئولان کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و یکی از افتخارات نظام اسلامی این است که کارها را به مردم و صنوف واگذار کرده است.

حاتمی ادامه داد: یکی از مصوبات قانون اساسی اصل 44 است که خواستار واگذاری کارها به مردم است و سازمان نظام روانشناسی یکی از این تاثیرات است و 15 سال از عمر سازمان می گذرد و هنوز جوان است.

رئیس سازمان جدید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: نگاه جامعه به مشاوران روانشناسی تغییر یافته و مردم با مشاوران مسائل خود را در میان می گذارند و این اتفاق به یک فرهنگ تبدیل شده است، روانشناسی به رفتار سالم، روابط خانواده و کودک و فرزند کمک می کند و اینجانب برای نخستین بار در بنیاد شهید انقلاب اسلامی مشاوره روانشاسی را افتتاح کردم و از این رو برای این سازمان نیز باید کارگروهی را با حضور اساتید و دست اندرکاران تشکیل بدهیم تا فرآیندها را بررسی کنند.

وی یادآور شد: در 10 سال گذشته موفقیت های زیادی نصیب سازمان شده است و در این راستا بیش از 200 هزار فارغ التحصیل روانشناس در کشور داریم.

حاتمی تاکید کرد: ما مسئول تعهد روانشناسان کشور هستیم و هیچ نهادی به غیر از این سازمان صلاحیت صدور پروانه برای این حرفه را ندارد و از چندگانگی این سازمان و در نهایت مردم را نجات خواهیم داد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تصریح کرد: موفقیت های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره زیاد است 26 هزار عضو فوق لیسانس و به بالا و همچنین 5 هزار نفر تا کنون موفق به دریافت پروانه از سازمان شده اند.

وی اضافه کرد: امروز 800 مرکز خدمات مشاوره ای در کشور داریم و با وسواس برای عضویت در این سازمان افراد را بر می‌گزینیم .

حاتمی خاطرنشان کرد: فعالیت روانشناسان باید از طریق سازمان نظام روانشناسی باشد تا از این طریق حقوق مردم پایمال نشود چرا که هم اکنون عده ای سودجو از طریق فضاهای مجازی به مردم مشاوره می دهند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: وظیفه داریم استانداردسازی و معیارسازی کنیم و هم اکنون 20 کمیسیون تخصصی در سازمان داریم و مسیر تغیین شده از سوی دولت و همچنین قانون اساسی را تکلیف خود می دانیم.

وی تاکید کرد: معیار مصوبات مجلس شورای اسلامی تصویب است. وظیفه ما نظارت بر امور است که متاسفانه در بخش نظارت تاکنون کاری انجام نشده است ولی قانون گفته بر عمل کرد روانشناسان باید نظارت کنیم، تعامل مثبت با سازمانها و نهادها، ارائه گزارش به مجلس از اهم فعالیت ها این دوره است و نظارت از مباحث اصلی است و نگذاریم حقوق مردم پایمال شود.

حاتمی در پایان اضافه کرد: توانمندسازی حرفه ای از دیگر وظایف این سازمان است و از طریق مختلف این سازمان را به مردم و مسئولان بیشتر آشنا کنیم چرا که سلامت روان مردم برای سازمان روانشاسی و مشاوره خیلی مهم است و باید از این راه اختلالات را در جامعه کم کنیم.

به گزارش ایرنا در این مراسم حکم رئیس جمهوری به محمد حاتمی به عنوان رئیس جدید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره توسط رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اعطا شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.