ایران در زمینه گردشگری سلامت نتوانسته برنامه های خود را عملیاتی کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید هاشم زاده گفت: در سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر تحت عنوان گردشگر سلامت جهت درمان بیماری‌های خود به صورت سرپایی و بستری به مراکز درمانی و بیمارستان‌های ۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور مراجعه کرده‌اند.

هاشم زاده افزود: همچنین مردم کشور‌های آلمان، کویت، افغانستان، عراق و به تازگی آذربایجان برای مداوای بیماری‌های خود تحت عنوان گردشگر سلامت به کشورمان سفر کرده و به شهر‌های ارومیه، مشهد، تهران، تبریز، قم، شیراز مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار‌ تعداد گردشگران سلامت امسال نسبت به سال گذشته بین یک و نیم تا ۲ برابر افزایش پیدا کرده و این مسئله نشان‌دهنده وضعیت خوب پزشکی کشورمان است.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: انجمن جهانی گردشگری سلامت کشور‌ها را بر اساس شاخص‌های کلی مانند وضعیت کلی کشور، وضعیت کلی گردشگری سلامت و کیفیت خدمات پزشکی رتبه بندی کرده است و ایران از بین ۴۱ کشور عمده که مقصد گردشگران سلامت است رتبه آخر را در اختیار دارد.

هاشم زاده تصریح کرد: کشور هند از نظر گردشگری سلامت در رتبه پنجم و ترکیه در رتبه سی و دوم قرار دارد، ایران نسبت به هر ۲ کشور منطقه یعنی هند و ترکیه عقب‌تر است، زیرا هند برنامه گردشگری سلامت خود را از دهه ۱۹۹۰ شروع کرده و ترکیه عمده فعالیت‌هایش را در زمینه توریست درمانی از سال ۲۰۰۷ آغاز کرده، به طوری که در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ صنعت گردشگری سلامت است در حدود ۴ هزار درصد رشد داشته است.

وی افزود: اهداف عمده کشور ترکیه جهت رونق گردشگری سلامت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی در سایه توریست درمانی است و در طول ۲۰ سال گذشته پیشرفت بسیار چشمگیری در صنعت گردشگری داشته است.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در حوزه گردشگری سلامت کشور اردن در منطقه به تازگی به جمع مدعیان حوزه توریست درمانی اضافه شده است به طوری که در خاورمیانه و در صنعت گردشگری سلامت پیشرفت قابل توجهی تا به امروز داشته است.

هاشم زاده گفت: ایران نتوانسته مانند کشور‌های هند و ترکیه برنامه‌های خود را در زمینه گردشگری سلامت عملیاتی کنیم و این صنعت را از سال ۸۴ آغاز کرده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان تأکید کرد: ما زنجیره تأمین گردشگری سلامت را در ایران تعریف نکرده به همین دلیل دچار معضلات و مشکلات مختلفی شده‌ایم که یکی از این مسائل پیدا شدن دلالان برای جذب گردشگر سلامت در کشور است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.