نباید تحریم‌ها بر دارو و تجهیزات پزشکی اعمال شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مهدی پیرصالحی در دیدار با وزیر تجارت عراق اظهار کرد: امروزه بیش از ۱۲۰ داروی ایرانی در فرآیند کشور عراق وجود دارد، اما تنها ۲۰ قلم دارو فرآیند ثبتشان تکمیل شده است.

پیرصالحی تصریح کرد: ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی سالیانه ۲۵ میلیون دلار صادرات به کشور عراق دارد و ظرفیت افزایش صادرات را تا مرز ۲۰۰ میلیون دلار دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: ما فکر می‌کنیم با حضور دارو‌های ایرانی در کشور باعث صرفه‌جویی ارزی به میزان ۵۰ درصد در واردات کشور دوست عراق می‌شود، ایران در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و ما فکر می‌کنیم که امکانات خوبی می‌توانیم در اختیار کشور عراق در زمینه آرایشی و بهداشتی بگذاریم به طوری که تا به امروز در حدود ۸۰ میلیون دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به کشور عراق صادر می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های ما می‌توانند تکنولوژی خود را به کشور عراق منتقل کنند و ما انتظار داریم که در چنین شرایطی که ایران دچار تحریم شده است، کشور عراق در زمینه انتقال پول به کشور‌های اروپایی جهت خرید دارو و تجهیزات پزشکی به ما کمک کند.

پیرصالحی تاکید کرد: با آنکه دارو و تجهیزات پزشکی جزو اقلام بشر دوستانه محسوب می‌شود و نباید تحریم‌ها بر روی این اقلام اعمال شوند، اما متأسفانه تحریم‌های آمریکا بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تأثیر منفی گذاشته است و باعث ایجاد مشکلاتی برای کشور ما شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس سازمان غذا و دارو در پایان با اشاره به اینکه با توجه به منابع ارزی ایران در کشور عراق، می‌توان از این پول برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی از کشور‌های اروپایی استفاده می‌شود، گفت: با توجه به ایجاد زمینه‌های همکاری بین ۲ کشور در زمینه غذا، می‌توان با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مشترک مرزی، واردات و صادرات مواد غذایی بین ۲ کشور را آسان کنیم و من امیدوارم در سفر آینده رئیس جمهور ایران و تیم همراه تفاهم‌نامه خوبی در این زمینه انجام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.