امکان تجهیز و تعمیر تجهیزات پزشکی با تعرفه‌های کنونی وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، رضا بخشنده پور در کنفرانس یک روزه تازه‌های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی که  امروز درپژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، درباره انواع بیمه‌ها در کشور اظهار کرد: ما ۳ نوع بیمه "پایه، تکمیلی و بیمه سایر سازمان‌ها" در کشور داریم که بیمه پایه ۳۰ درصد از هزینه کل خدمات و بیمه تکمیلی ۷۰ درصد از هزینه کل خدمات را پوشش می‌دهد.

بخشنده‌پور ادامه داد: متاسفانه امروزه بیمه‌ها با چالش‌های زیاد همراه هستند به گونه‌ای که بیمه پایه ۱۸ ماه پرداختی نداشته و بیمه تکمیلی بین ۱۰ ماه تا یک سال با تاخیر در پرداخت مواجه بوده است، ۸۵ تا ۹۰ درصد درآمد ما وابسته به بیمه‌ها است.

وی افزود: ما اکنون در زمینه تعرفه‌ها با چالشی بزرگ مواجه هستین به گونه‌ای که این چالش اقتصاد سلامت و رادیولوژی را از بین می‌برد، باید عدالت بین رشته‌ای در کشور وجود داشته باشد.

دبیر شورای سیاست گذاری انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد: متاسفانه امروزه مکتب پزشکی در ایران با سایر کشور‌ها متفاوت است و این تفاوت سبب شده است که بیماری‌هایی مانند صرع و سرطان به رست تشخیص داده نشوند، ما امروزه با اتلاف سرمایه در کشور مواجه هستیم از سوی دیگر هزینه‌های تمام شده ئ. ما در حوزه پزشکی هم نسبت به سایر کشور‌ها بیشتر است.

بخشنده‌پور اضافه کرد: تشخیص درست بیماری‌ها به اقتصاد سلامت کشور کمک می‌کند به گونه‌ای که تشخیص درست ۳۰ درصد از کل هزینه‌های سلامت را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: اکنون امکان تجهیز و تعمیر تجهیزات پزشکی با تعرفه‌های کنونی وجود ندارد همچنین از سوی دیگر ما نمی‌توانیم موسسات و مراکز جدید را راه‌اندازی کنیم، تکنولوژی‌های نوین را به کشور وارد کنیم و فرصت تحقیق و پژوهش داشته باشیم.

دبیر شورای سیاست گذاری انجمن رادیولوژی ایران اظهار کرد: به گفته وزیر بهداشت سابق رادیولوژی چشمِ پزشکی است به گونه‌ای که قسمت عمده درمان‌های جدی طبی و همه درمان‌های جراحی وابسته به تصویر‌بردای است، برای برطرف شدن چالش‌های حوزه رادیولوژی نیازی نیست که ما را با کشور‌های توسعه یافته مقایسه کنید بلکه تنها کافی است ما را با کشور‌هایی همچون پاکستان و افغانستان بسنجید.

گفتنی است در ادامه عبد‌الرسول صداقت دبیر شورای سیاست گذاری انجمن رادیولوژی ایران اظهار کرد: اکنون تکنولوژی‌های جدید هوش مصنوعی الگوی زندگی افراد را در جهان تغییر داده است بهگونه‌ای که اطلاعات همه افراد در یک دیتا بیس بزرگ جمع آوری می‌شود.

صداقت ادامه داد: ما برای حضور در این کنفرانس برخی مسئولان حکومت را دعوت کرده‌ایم اما آن‌ها حضور پیدا نکردند، زیرا صحبتی برای گفتن نداشتند و شرمنده ما بودند بنابراین بهترین راه را سکوت انتخاب کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان تاکید کرد: ما باید بتوانیم بر تغییرات کشور مدیریت داشته باشیم، اکنون مطب‌های کوچک از وجود مجموعه‌های بزرگ پزشکی آسیب می‌بینند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.