درصدد هستیم تا از پیشرفت های ایران در زمینه تولید دارو بهره ببریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد هاشم عبدالمجید العانی در سفر به ایران و در نشست مشترک با وزیر بهداشت کشورمان، اظهار کرد: از وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران و سایر دوستان مان در ایران، برای استقبال گرم شان، تشکر می کنم. 

وزیر تجارت عراق گفت: موضع گیری های ایران در عراق و پشتیبانی های آنها، مخصوصا در مقابله با داعش و گروهک های تروریستی، بر همه واضح و مبرهن است، ایران در آن شرایط کنار ما ایستاد. بنابراین عراق نیز با جدیت تمام درصدد است تا برای مقابله با تحریم های اخیر، در کنار ایران بوده و کمک کند. 

عبدالمجید العانی ادامه داد: در نظرداریم تا در راستای همراهی کشور ایران در مقابله با شرایط تحریم، راه حل هایمان را در کمیسیون مشترک بین دو کشور بیان کنیم، امیدوارم بتوانیم این مرحله سخت تحریم را نیز پشت سر بگذاریم، چراکه ایران همسایه عزیزی برای کشور عراق محسوب می شود، از طرفی، عراق بزرگ ترین خط مرزی را با کشور ایران دارد، بنابراین نسبت به سایر کشورهای همسایه، تبادلات و همکاری های بیشتری بین دو کشور وجود خواهد داشت.

وی افزود: عراق از این موضوع که ایران به پیشرفت های زیادی در حوزه تولید دارو نائل شده، مطلع است و درحال حاضر نیز در این زمینه همکاری های زیادی بین این دو کشور برقرار است، اطمینان دارم وزارت بهداشت عراق تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این همکاری ها را گسترش دهد. 

وزیر تجارت عراق تاکید کرد: وزرات بهداشت عراق در زمینه تولید دارو استانداردهایی بالایی را درخواست می کند و این موضوع در صنعت تولید دارو در عراق تاثیر گذاشته است. البته در تلاش هستیم تا با وزارت بهداشت عراق، در مورد استانداردها و مشخصات فنی دارو به توافقات منطقی برسیم. 

عبدالمجید العانی اضافه کرد: درصدد هستیم تا از پیشرفت های ایران در زمینه تولید دارو بهره ببریم، عنوان کرد: البته در حال حاضر نیز در این زمینه همکاری هایی شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: ایران در زمینه تکنولوژی و پیشرفت علمی به موفقیت های قابل توجهی دست یافته است، کشور عراق نیز علاقه مند است که نه تنها در حوزه سلامت، بلکه در سایر حوزه ها، عمق روابط با ایران را گسترش دهد. 

به گزارش وبدا وزیر تجارت عراق در پایان به تشکیل کمیسیون مشترک بین دو کشور اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این کمیسیون مشترک، آن است که طی هماهنگی با طرف ایرانی، به توافقات قابل قبولی برسیم تا موضوعات مطروحه در حضور رییس جمهور ایران در سفر آینده به کشور عراق، موضوعات خوب و موثری باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.