دادستان‌ها در حوزه سلامت و بهداشت عمومی بیشترین عملکرد را داشته‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمدجواد حشمتی گفت: دادستان‌ها در زمینه سلامت و بهداشت عمومی حساسیت بسیاری به خرج می‌دهند و در حوزه سلامت و امنیت جانی و بهداشت عمومی بیشترین و بهترین عملکرد را داشته‌اند و پس از آن در مواردی مانند مقابله با جرایم علیه اراضی ملی، منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و اموال دولتی فعالیت قابل توجهی داشته اند.

حشمتی گفت: به عنوان نمونه در 6 ماه اول سال 97 طبق گزارش‌های اعلام شده صدها مورد تذکر، تشکیل پرونده و پیگیری از سوی دادستان‌های برخی استان‌ها در حوزه بهداشت و سلامت انسانی مطرح و انجام شده است.

معاون قضایی دادستانی کل کشور ادامه داد: بعد از ابلاغ دستورالعمل صیانت از حقوق عامه و تکالیفی که به دادستان‌ها محول شده است، مسئولان قضایی در بسیاری از استان‌ها به صورت خودجوش در مسائل مختلف مانند سلامت و بهداشت، محیط‌ زیست یا آلودگی هوا و مانند آن ورود قاطع و قابل توجهی داشته و اقدامات خوبی انجام داده‌اند. 

به گزارش ایرنا وی در پایان افزود: دادستان‌ها گاهی مکاتبه می‌کنند یا تذکر می‌دهند و این تذکرها نیز باعث اصلاح برخی فرآیندها شده است. در مجموع هر گزارشی که از شرکت‌های دولتی یا خصوصی به دادستانی برسد، همکاران قضایی در مراکز استان ها پیگیری می‌کنند و علاوه بر این، سازمان بازرسی کل کشور نیز وظیفه پیگیری مشکلات و شکایات را در بخش‌های دولتی دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.