بیش از ۲۵ میلیارد دلار محصولات کشور قاچاق شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، بشیر خالقی، در واکنش به اظهارنظر رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه دلیل اختلاف قیمت کالاها در داخل کشور مربوط به قاچاق و تقلب است، گفت: سالانه بیش از 25 میلیارد دلار محصولات کشور قاچاق می‌شود و طبیعی است که وجود قاچاق در کشوراختلاف قیمت ایجاد کند که در نهایت نیاز مردم را افزایش می‌دهد و چنانچه عرضه مطابق با این نیاز وجود نداشته باشد، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: افزایش قیمت‌ها که در پی بروز قاچاق به یک بلای عظیم در جامعه تبدیل شده، اتفاق افتاده است و تنها محدود به حوزه دارو نمی‌شود، بلکه در رابطه با گوشت، مرغ و سایر مواد غذایی هم وجود دارد.

خالقی ادامه داد: ممانعت از بروز قاچاق تنها مربوط به یک یا دو ارگان نیست، بلکه باید تمام دستگاه‌ها اعم از نیروی انتظامی و دادگستری دست به دست یکدیگر دهند تا نظارت و بازرسی‌ها در این زمینه تقویت شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یادآور شد: بیش از 95 درصد داروها در داخل تولید می‌شود و چند درصد محدود دارو، که وارداتی هستند مربوط به درمان بیماری‌هایی همچون سرطان و بیماری‌های خاص می‌شود که تهیه آنها در شرایط تحریم با مشکل مواجه است، چرا که باید با تبادلات ارزی صورت بگیرد.

به گزارش خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان تاکید کرد: هم‌اکنون کشور به دلیل تحریم در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، بنابراین می‌طلبد که جامعه متخصص و نخبه کشور برای برون‌رفت از مشکلات ناشی از آن تلاش کنند تا در این شرایط نامطلوبی که ایجاد شده، بیماران آسیب نبینند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.