برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محسن اسدی لاری اظهار داشت: اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، هر ساله در ماه اکتبر در یکی از کشورهای منطقه عضو منطقه مدیترانه شرقی یا دفتر مرکزی منطقه ای در قاهره تشکیل می شود و این اجلاس بزرگترین و مهمترین گردهمایی بهداشتی در منطقه مدیترانه شرقی است.

اسدی لاری ادامه داد: این اجلاس محلی برای بحث و گفتگو درخصوص اولویت ها و چالش های بهداشتی کشورهای منطقه و چاره اندیشی و تصمیم گیری پیرامون هر یک از آنها در راستای ارتقای سلامت عمومی در منطقه شرق مدیترانه است و تدوین سیاست های مدیریتی، اجرایی و نظارتی با هدف افزایش کارایی فعالیت های دفتر منطقه ای نیز از وظایف مهم این اجلاس محسوب می شوند.  

وی افزود: موضوعات مهم بهداشتی در سطح کشورهای منطقه در قالب اسناد مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین خروجی این اسناد در قالب قطعنامه، نقشه راه، تصمیمات و اقدامات مصوب و برنامه عملیاتی به کشورها جهت سیاستگذاری و برنامه ریزی در سطوح کشوری ارائه می شود و کشورهای عضو خود را متعهد به اجرای مفاد آن اسناد و ایجاد رویه می کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل برگزاری این اجلاس را فرصت مناسبی برای گفتگوهای دوجانبه وزرای بهداشت کشورهای شرق مدیترانه دانست و گفت: کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی شامل افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن هستند.

اسدی لاری به سه میزبانی قبلی کشورمان از اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی اشاره کرد و گفت: اجلاس مهرماه 98، چهارمین میزبانی ایران از وزرای بهداشت کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت است که در این راستا مجوزهای لازم از هیات وزیران اخذ و احکام روسای 4 کمیته مربوط به برگزاری این اجلاس توسط وزیر بهداشت صادر شده است.

وی اضافه کرد: برای برگزاری بهتر این اجلاس و ارزیابی براساس استاندارهای سازمان جهانی بهداشت به منظور تعیین محل برگزاری اجلاس و اقامت شرکت کنندگان، نمایندگان ارشد سازمان جهانی بهداشت، آذرماه به تهران سفر کردند .

دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی تصریح کرد: اجلاس سال آینده با هدف "سلامت پلی برای صلح و وحدت" با همراهی سازمان جهانی بهداشت و یونیسف و با حضور دکتر تدروس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در تهران برگزار می شود. همچنین در طول برگزاری این اجلاس، برنامه ریزی ها برای برگزاری گردهمایی بزرگ علمی در مورد سلامت جهانی و پرستاری انجام شده است.

به گزارش وبدا اسدی لاری در پایان اضافه کرد: در طول برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، جهت آشنایی وزرای بهداشت کشورهای عضو، مراسم و برنامه هایی با موضوع شناساندن فرهنگ و رسوم غنی ایرانی در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.