استعفای وزیر بهداشت تونس در پی مرگ ۱۱ شیرخواره در بیمارستانی دولتی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی،  یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس در حاشیه بازدیدش از بیمارستان دولتی که در آن ۱۱ کودک شیرخواره فوت شدند، اعلام کرد که با درخواست استعفای عبدالرؤوف الشریف، وزیر بهداشت این کشور موافقت کرده است.

وی افزود: تحقیقات اداری درباره این اتفاق آغاز شده و دادستان کل نیز موضوع را دنبال می‌کند و مسؤولیت هر نوع کوتاهی احتمالی در این اتفاق مشخص خواهد شد.

الشاهد در ادامه همبستگی خود را با خانواده‌های این نوزادان ابراز داشته و گفت: دستور داده شده حمایت مالی و روحی لازم از این خانواده‌ها به عمل آید.

شایان ذکر است طبق گزارش وزارت بهداشت تونس، چندین تحقیق روزهای پنج‌شنبه و جمعه درباره علت فوت این نوزادان در بخش زایمان بیمارستان الرابطه در پایتخت این کشور آغاز شده‌اند.

گفتنی است این وزارتخانه در صفحه اصلی خود در فیسبوک تاسف شدید این وزراتخانه را از فوت ۱۱ نوزاد در روزهای هفتم و هشتم مارس ۲۰۱۹ در بزرگترین بیمارستان شهر الرابطه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا سخنگوی وزارت بهداشت تونس گفت، تحقیق دیگری برای بررسی رعایت شرایط بهداشتی بخش زایمان این بیمارستان و نحوه مدیریت داروخانه آن آغاز شده است.

وی در پایان افزود: اقدامات و تدابیر لازم جهت پیشگیری و درمان به منظور ممانعت از موارد دیگر فوت در این بخش آغاز شده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.