با نسخه‌نویسی الکترونیکی نسخه‌نویسی غیرعلمی و غیرمنطقی افشا می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید نمکی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه نسخه نویسی الکترونیک در ۳۱ استان اظهار کرد: در رابطه با نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت باید با استقرار زیرساخت‌ها آن را اجرایی کنیم، چرا که پرونده الکترونیک سلامت جزئی از نظام الکترونیکی در حوزه سلامت محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به پیامد‌های مثبت نسخه نویسی الکترونیکی گفت: با نسخه نویسی الکترونیکی از مصرف بی رویه دارو و نسخه نویسی غیرمنطقی جلوگیری می‌کنیم، همچنین پزشک با توجه به پرونده بیمار داروی اختصاصی و بدون عارضه برای او تجویز می‌کند، همچنین می‌توانیم دریابیم که چه میزان از دارو‌های ایرانی در نسخ با دارو‌های خارجی در داروخانه جابجا می‌شوند.

وی تاکید کرد: در بهار آینده با ایجاد زیر ساخت لازم پرونده الکترونیک سلامت نهادینه می‌شود، نسخه نویسی به عنوان گام مثبت در نظام سلامت تلقی می‌شود که امروز در ۳۱ استان این فرآیند کلید خورد.

نمکی ادامه داد: شفافیت در تمام جهان بر مبنای دولت الکترونیک است، یکی از مبنای الکترونیکی شدن دولت نسخه نویسی الکترونیکی است، افزون بر این با این روش دیگر یک بیمار در یک روز نمی‌تواند از ۳ پزشک ۳ نسخه متفاوت بگیرد و از بیت‌المال هزینه صرف شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با نسخه نویسی الکترونیکی نسخه نویسی غیرعلمی و غیرمنطقی افشا می‌شود و اگر پزشکی به این شکل عمل کرد با آن برخورد خواهیم کرد، همچنین در صورتی که دارویی مشابه خارجی آن در داروخانه به فروش رفته باشد با این روش مشخص و این مسئله افشا خواهد شد.

وی در خصوص میزان مطالبات بیمه تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت گفت: ما در وزارت بهداشت هفت هزار میلیارد تومان از تأمین اجتماعی مطالبه داریم که وزیر رفاه قول داده است تا بخش اعظم این بدهی را تا آخر سال پرداخت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نمکی در پایان درباره تعرفه‌های پزشکی ۹۸ گفت: تیمی متشکل از انجمن‌های علمی پزشکی و نظام پزشکی بسیج کرده ایم تا عدد و رقم‌ها را استخراج کند، اما با توجه داشت که سال ۹۸ سال سختی است و همکاران ما در بخش خصوصی نباید انتظار سود کلان داشته باشند، اما تعرفه‌ها را طوری تدوین می‌کنیم که ارائه خدمات زیان‌ده نباشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.