تشکیل کمیته «آلودگی صوتی» در شورای شهر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، ناهید خداکرمی در مورد وضعیت آلودگی صوتی در تهران با بیان اینکه آلودگی صوت بسیار مهم است چراکه به صورت مستقیم بر اعصاب و روان افراد جامعه تاثیر می‌گذارد اما کمترین توجه به آن می ‌شود، گفت: آلودگی صوتی آثار ظاهری ندارد اما آرام آرام بر روان و اعصاب شهروندان تاثیر منفی می گذارد.

وی با بیان اینکه  متاسفانه مسئولین و مردم توجه کمی به تبعات آلودگی صوت دارند در حالی که تاثیر منفی زیادی بر سلامت افراد دارد،  ادامه داد: برنامه‌ریزی برای مهار و کاهش آن به خصوص برای کسانی که در معرض مستقیم صوت هستند، ضروریست.

خداکرمی با بیان اینکه در مناطق مرکزی شهر و در نزدیکی اتوبان‌های پایتخت آلودگی صوتی بسیار زیاد است، افزود: متاسفانه در برخی مناطق تهران که عمدتا در نزدیکی اتوبانها قرار دارند آلودگی صوتی  بیش از استاندارد است و لازم است اقدامی عملی برای کنترل آن صورت گیرد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیته‌ سلامت در کمیسیون سلامت و محیط زیست با جدیت در این حوزه فعالیت دارد و کمیته‌ای هم در شورا شکل گرفته است  تا در حوزه  تعیین استانداردها بررسی لازم را انجام دهد گفت: در برنامه سوم توسعه شهرداری به آلودگی صدا توجه ویژه شده است و برای اولین بار است که به آلودگی صوتی در  اسناد بالا دستی توجه شده است تا از نظر عملیاتی بتوانیم حضور پر قدرت‌تری داشته باشیم و معتقدم که می بایست به مرور تصمیمات و لوایح قبل در اولویت اجرا قرار گیرند، تا صدای استاندارد را به شهر برگردانیم. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.