۳۵ درصد مراجعات به داروخانه‌ها بدون نسخه صورت می‌گیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، ایرج حریرچی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز که در پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، ضمن تشکر از اقدامات دکتر درفشی گفت: ۳۵ درصد مراجعات به داروخانه ها بدون نسخه صورت می گیرد یعنی فرد یا به دکتر مراجعه نمی کند یا نسخه قبلی خود را بدون اطلاع به پزشک، تجدید میکند که این امر نشان دهنده عدم توانایی مردم در تامین هزینه های پزشکی است.

وی افزود: فقرا و اقشار متوسط شهری و نیز افراد ساکن در مناطق حاشیه ای شهر، بیشتر با این مشکل مواجه می شوند که این موضوع، توجه زیاد مسئولین حوزه سلامت را می طلبد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی فعلی، شرایط خوبی نبوده و در شرایط خطیری قرار داریم، افزود: با توجه با مشکلاتی که دشمنان بر کشور ما تحمیل کرده اند و مشکلات داخلی موجود در کشور، تجربه ها ثابت کرده که زمانی که مردم تحت فشار اقتصادی قرار می گیرند، قدرت خرید آن ها کاهش یابد.

حریرچی بیان کرد: زمانی که مردم قدرت تامین هزینه های ضروری خود را ندارند بی شک از هزینه های ضروری بهداشت، درمان، آموزش و فرهنگ می کاهند بنابراین نمی توانند به خوبی از خدمات سلامت بهره مند شوند.

وی بیان کرد: باید در تمام هزینه ها محرومین در نظر گرفته شوند و هیچ اقدامی در حوزه سلامت نباید صورت گیرد مگر اینکه فقرا از آن بهره مند شوند؛ باید پرسنل و مدیران دانشگاه علوم پزشکی عهد ببندند که در یک بازه زمانی معقول بیش از ۹۵ درصد بیماران استان البرز را در استان درمان کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: باعث افتخار است که استان البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان از لحاظ رشد امکانات بهداشتی در ۵ سال گذشته از جمله بهترین دانشگاه ها در زمینه های سلامت، بهداشت و درمان و آموزش بوده است و از دکتر درفشی و پرسنل محترم تقدیر و تشکر را داریم که این افتخارات رو ایجاد کردند.

وی بیان کرد: با اینکه کلیه خانه های بهداشت روستایی و شهری در استان البرز ایجاد شده و پوشش جمعیت از لحاظ پرونده های سلامت تقریبا تکمیل شده و نیز اقدامات بسیار خوب دیگری که انجام داده اند اما هنوز با چیزی که مردم استان البرز شایسته آن هستند فاصله داریم بنابراین لازم است تلاش های صورت گرفته ادامه دار بوده و تشدید شود.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خطاب به مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گفت: شما مسئول سلامت مردم هستید و امید داریم که بهترین خدمات را به استان البرز و مردمی که شایسته بهترین ها هستند ارائه دهید و اعتماد و رضایت مردم را جلب کنید. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.