مصرف آنتی بیوتیک در کشور ما بالاست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، صالحی با اشاره به افزایش مقاومت میکروبی با بالا رفتن مصرف آنتی بیوتیک‌ها در ایران و جهان اظهار کرد: مصرف آنتی بیوتیک در کشور ما بالاست و نیاز به مطالعه دقیق در زمینه میزان مصرف آنتی بیوتیک در کشور و مقاومت میکروبی وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش مصرف برخی آنتی بیوتیک های گران قیمت خارجی در کشور گفت: واردات آنتی بیوتیک های گران‌قیمت و تجویز بی رویه آنها بار مالی بسیاری به نظام سلامت کشور تحمیل می کند.

صالحی ادامه داد: سالانه حدود 2 میلیارد دلار دارو در کشور مصرف می شود که یک چهارم این میزان معادل 500 میلیون دلار در کشور آنتی بیوتیک ها ارزبری دارند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران به آنتی بیوتیک های پر مصرف بیمارستانی اشاره کرد و گفت: برخی داروهای ضد قارچ گرانقیمت در بخش های بستری بیمارستانی تجویز و مصرف می شوند و که در این بین آنتی بیوتیک مروپنم رکوددار مصرف بین آنتی بیوتیک های بیمارستانی است.

وی اضافه کرد: در بخش های سرپایی آنتی بیوتیک هایی چون سفکسیم، آزیترومایسین و لووفلوکساسین  رکوددار تجویز و مصرف در حوزه سرپایی را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صالحی در پایان تاکید کرد: توجه به مقاومت میکروبی بسیار حائز اهمیت است و باید توجه داشت که مقاومت به داروهایی مانند مروپنم، ایمیپنم و لووفلوکساسین  در کشور رو به افزایش است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.