ایران سرزمینی نیست که بشود به آن نگاه چپ کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، پنجمین کنگره شهدای وزارت بهداشت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با تقدیر ویژه از شهدای اورژانس با حضور وزیر بهداشت در تالار بزرگ لیان بوشهر آغاز شد.

در این مراسم که همزمان با ۲۲ اسفند و روز شهید برگزار شد، از خانواده‌های معظم و معزز شهدای گرانقدر وزارت بهداشت و اورژانس کشور تقدیر به عمل آمد.

رونمایی از تمبر یادبود پنجمین کنگره شهدای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین رونمایی از کتاب کبوتران حریم سلامت که به همت دکتر سعید کشمیری، مهدی مرکبی و زهرا شاعذی گردآوری شده، از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

گفتنی است یادمان شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز شب گذشته با حضور مسئولان استانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر موسوی مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران و همچنین مشاوران روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در امور شاهد و ایثارگران، رونمایی شد.

وزیر بهداشت در این کنگره گفت: اگر عشق، عاشقی و عشق به خداوند و معبود نباشد، این همه صحنه زیبا خلق نمی‌شود. ظهر عاشورا از حضرت زینب (س) که داغ شهادت حضرت علی اکبر، حضرت علی اصغر (ع) و حضرت قاسم (ع) و خیمه‌های سوخته، چهره‌هایی از عطش افروخته و تکه‌های تن صد پاره برادر بی‌سر خود را دیده، می‌پرسند که بانوی بزرگوار در کربلا چه دیدی؟ که می فرمایند به خدا جز زیبایی چیزی ندیدم. بنابراین عشق بود که این همه رنج را در دیدگاه ایشان تبدیل به زیبایی کرد.

نمکی ادامه داد: بنده قرار بود دیروز و امروز به همراه رییس جمهور به عراق سفر کنم، اما به دلیل مشغله‌های آخر سال و گرفتاری‌ها، از این سفر منصرف شدم اما مگر می شود به پابوس خانواده های شهدا نرفت و به حرمت شهدایی که در این صحنه‌ها مانده‌ایم، به زیارت قبور مطهرشان نشتافت.

وی یادآور شد: چندی پیش دختر شهید مدافع حرمی را در تلویزیون دیدم که با لبخند می‌گفت فقط دوست دارم پدرم را در خواب ببینم و این درس عاشقی است که خانواده شهدا از عشق بالای شهدا آموختند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: شهدا به ما آموختند که هیچگاه نباید عزت را فدای هر پدیده دنیوی کرد، شهدا آموختند که ما نباید در برابر ظلم، استبداد و استعمار، زانو بزنیم و عزت ما در شهادت و عبور از این ذلت است و کشوری را سراغ ندارید که یک سانتی‌متر از خاک آن را در نشست‌های بین‌المللی پس گرفته باشد.

نمکی تصریح کرد: درس سومی که از شهدا گرفتیم این بود که برای خدمت به مردم به ویژه در جامعه پزشکی، از هیچ پدیده‌ای نمی‌هراسم. دو هفته پیش ناگهان به بنده خبری دردناک رسید که یک زن زائو در یکی از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری نیاز به امداد داشته که هلی کوپتر اورژانس برای او اعزام شده اما هلی کوپتر دچار سانحه می‌شود و پنج نفر به شهادت می‌رسند، اما بلافاصله هلی کوپتر دوم از پایگاه دیگری به این ماموریت اعزام شد و این درحالی بود که پنج شهید در این سانحه تقدیم شدند، اما نگذاشتیم یک مادر باردار جان خود و فرزندش را از دست بدهد.

وی افزود: شهدا به بیرون از مرزها این پیام را دادند که ایران، سرزمینی نیست که بشود به آن نگاه چپ کرد و مردان و شیرزنان آن بنشینند تا تحت تصرف قرار گیرند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: روزهای اول جنگ تحمیلی در مناطق جنگی، وجود اسلحه کلاشینکف از رویاهای رزمندگان بود، اما امروز در کشور صدها پایگاه شلیک موشک وجود دارد و با هیچ کشوری جنگ و مخاصمه نداریم و کل دنیا هم می‌دانند که کوچک‌ترین تعرض به ایران از سوی هر کشوری، در کمتر از پنج دقیقه پاسخ داده می‌شود و دوام نخواهد آورد.

نمکی ضمن تقدیر از مقام شهدا و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، افزود: یکی از دوستان به بنده گفت سال آینده نگران تحریم و اثرات آن بر تامین دارو و تجهیزات پزشکی نیستی؟ گفتم خیر. بعد گفت بر اساس چه مبانی علمی این سخن را می‌گویی که گفتم با دلم می‌گویم و به عنوان وزیر بهداشت که سال‌های سختی را در سازمان برنامه و بودجه گذرانده‌ام، اعتقاد دارم تا زمانی که آه سحرگاه یک مادر شهید و تا زمانی که شبانگاهان دعای یک جانباز قطع نخاعی در این کشور وجود دارد، نظام جمهوری اسلامی بیمه شده است.

به گزارش ایسنا وی در پایان تصریح کرد: در برابر شهدا و جانبازان شرمسار و روسیاه هستیم و وقتی که به گلزار شهدا می‌روم بغضی نهفته گلوی من را می‌گیرد و می‌گویم در مقابل شهدا، شرمسار هستم و آنچه که باید برای شما در مقابل آن همه بلندمرتبگی و روح عظیم شما، انجام نداده‌ایم و امیدوارم که خداوند جانبازان و ایثارگران را به عنوان سرمایه‌های گران قیمت و ارزشمند این کشور را با شفا و عزت در پناه امام زمان(ع) نگه دارد و این نظام با دعای خانواده‌های معظم شهدا، هر روز سرافرازتر از قبل باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.