نسخه‌نویسی الکترونیکی برای اجرایی شدن نیاز به تغییر رفتار دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، طاهر موهبتی گفت: یکی از کار‌های مهم در استقرار سازمان الکترونیک، نسخه نویسی الکترونیکی است؛ نسخه نویسی الکترونیکی برای اجرایی شدن نیاز به تغییر رفتار دارد و این طبیعی است که  روند اجرای آن با مشکل روبه رو باشد، غالب نسخه نویسی الکترونیکی مانند اجرای آی تی نیست و تغییر رفتار در آن مطرح است و مباحث اجتماعی کار را سخت و دشوار می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه نسخه نویسی الکترونیکی در کرمان با موفقیت انجام شد و برابر قولی که داده بودیم در هر استان یک شهر این طرح را آغاز کرد؛ فرآیند کار این گونه است که فرد به مطب مراجعه می‌کند و به جای ارائه دفترچه، کد ملی وارد می‌کند و می‌تواند کار‌های خود را انجام دهد.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: در طرح نسخه نویسی الکترونیکی نظام پرداخت تشویقی مطرح است که در آن افراد زیادی مشارکت می‌کنند و پرداختی‌ها به موقع انجام خواهد شد؛ این طبیعی است که اگر کار‌ها به خوبی انجام شود، نسخه نویسی الکترونیکی تداوم خواهد داشت.

موهبتی ادامه داد: امیدواریم  قواعد بیمه گری و راهنما‌های بالینی به خوبی اجرا شود؛ گاهی اوقات مردم در زمینه اجرای این طرح گلایه داشتند، اما باید گفت این کار بسیار به نفع مردم است.

وی درباره پوشش بیمه‌ای بیماران خاص، گفت: حدود ۷۰ هزار بیمار خاص داریم، در سال ۹۶ حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شد؛ این بیماران خاص شامل دیالیز، تالاسمی، ام اس، پیوند کلیه و هموفیلی هستند؛ شایعاتی شنیده می‌شود که می‌گویند سازمان بیمه سلامت قصد کم کردن خدمت را دارد، اما باید گفت در هیچ خدمتی دستگاه بیمه‌ای نمی‌تواند خدمات را کم کند و شورای عالی بیمه باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

مدیرعامل بیمه سلامت تصریح کرد: رویکرد شورای عالی بیمه اینگونه نیست، ما در تلاش هستیم بیشتر به مردم کمک کنیم نه اینکه باری بر دوش آنها بگذاریم، هم وزرات بهداشت و دستگاه‌های بیمه در تلاش هستند این خدمت را بیشتر کنند.

موهبتی یادآور شد: هم پوشانی در برج ۱۱ سال ۹۶، چهار میلیون و ۵۶۰ هزار بوده است که در حال حاضر به یک میلیون و ۸۰۰ هزار کاهش پیدا کرده است، اما مشکلی که وجود دارد این است که سازمان بیمه سلامت هم پوشانی را کنترل می‌کند، اما تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح هم چنان دفترچه صادر می‌کنند؛ آنها هم باید هم پوشانی را کنترل کنند وگرنه بیمه شده به دلیل اینکه نمی‌تواند از سازمان بیمه سلامت دفترچه بگیرد به سراغ سازمان‌های بیمه گر دیگر می‌رود، این سازمان‌ها هم باید هم‌پوشانی را رعایت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: به زودی دیتا سنتر اجرا خواهد شد؛ برای رفع کامل هم‌پوشانی ۲ راه وجود دارد، پایگاه باید شکل بگیرد و  سیستم تمام الکترونیک راه اندازی شود و دیگر هیچ هم پوشانی نخواهیم داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.