بیش از ۵۵ درصد از اعتبار ۵۰۰ میلیون یورو را به حساب دانشگاه‌ها واریز کردیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، طاهر موهبتی در ارتباط با حواشی ایجاد شده در مورد اختصاص 500 میلیون یورو به حساب این سازمان برای پرداخت بدهی‌ها اظهار داشت: در حال حاضر حواشی و مباحث مطرح شده در ارتباط با دانشگاه‌های علوم پزشکی است و ارتباطی با ما ندارد که 4 هزار و 413 میلیارد تومان دریافت کردیم که هزار و 132 میلیارد آن به بخش  خصوصی و 3 هزار و 279 میلیارد تومان آن به بخش خصوصی اختصاص یافت. 

موهبتی ادامه داد: در مورد بخش خصوصی با مبلغ دریافت شده کل بدهی داروخانه‌ها در این بخش برای سال 96 پرداخت و بدهی سال 97 به مهر و شهریور رسید. 

وی افزود: برابر با توافق وزارت بهداشت از 3 هزار و 279 میلیارد تومان، حدود هزار و 790 میلیارد تومان به حساب خاص واریز کردیم که دانشگاه‌ها بدهی بخش دارویی و تجهیزات مصرفی را بپردازند و این بیش از 55 درصد اعتبار بخش دولتی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت:‌ در حال حاضر عده‌ای معترضند که دانشگاه‌ها پول و اعتبار اختصاص یافته را که ما به آنها واریز کرده‌ایم به شرکت‌های دارویی ندادند که البته وزارت بهداشت در این زمینه باید کنترل داشته باشد و ما نمی‌توانیم هیچ نظارتی داشته باشیم چرا که آن را به حساب خصوصی واریز کردیم. 

موهبتی اضافه کرد: برخی می‌گویند مصوبه رهبری برای 500 میلیون یورو تنها برای دارو است در حالی که این چنین نیست و آن را با مصوبه دیگر ممکن اشتباه گرفته باشند و در واقع این مبلغ برای پرداخت بدهی‌ها در بخش دارو، تجهیزات پزشکی تولید داخل و سایر بدهی‌های خدمات درمانی در نظر گرفته شده است. 

به گزارش فارس وی در پایان گفت: اینکه دانشگاه‌ها این مبلغ را به شرکت‌های دارویی واریز کرده‌اند یا خیر نظارت آن دست ما نیست و ما نیز اطلاعی نداریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.