اولین رتبه در حوزه پرونده‌های حقوقی و بازرسی مربوط به دارو است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، شهریار اسلامی تبار، در کارگاه آموزشی پیگیری «دعاوی در نظام قضائی و شبه قضائی»، اظهارداشت: جلد اول مجموعه کامل قوانین و مقررات حقوقی سازمان غذا و دارو تهیه شده است که در پایان این کارگاه رونمایی خواهد شد.

اسلامی تبار به گزارش عملکرد اداره بازرسی سازمان غذا و دارو در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت بیشتر در حوزه بازرسی روی محصولات سلامت محور، میزان پرونده‌هایی که منجر به ارائه نظریه حقوقی شده، افزایش یافته است.

وی افزود: این سازمان در بین بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی، جز معدود مراجعی است که فعالیت‌های خود را در حوزه بازرسی آسیب‌شناسی می‌کند، در سال ۹۶ تعداد پرونده‌ها ۲۳۰ مورد بود که این تعداد در سال ۹۷ به ۴۰۰ مورد پرونده حقوقی و نظریه حقوقی رسیده است.

مدیرکل حقوقی و بازرسی سازمان غذا و دارو با اشاره به فراوانی پرونده‌های حقوقی در اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: اولین رتبه در حوزه پرونده‌های حقوقی و بازرسی مربوط به دارو بوده که از ۳۸ مورد در سال ۹۶ به ۱۰۰ مورد رسیده است، این تعداد در حوزه تجهیزات پزشکی از ۱۳ به ۱۶ مورد و در حوزه مواد غذایی آشامیدنی از ۳۰ به ۷۰ مورد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق و تقلب در حوزه محصولات سلامت محور روند افزایشی داشته است، گفت: در سال ۹۷، بیش از ۸۰ هزار مورد بازرسی از تمامی استان‌های کشور صورت گرفته است که منجر به کشف ۶ هزار مورد پرونده تخلف کالای غیرمجاز با ارزش ریالی ۳۰ میلیارد تومان شده است.

اسلامی تبار تصریح کرد: هدف از برگزاری کارگاه آموزشی، رسیدگی قضائی و شبه قضائی به پرونده‌های حوزه سلامت است، براین اساس در نظر داریم بین تخلف، شبه جرم و جرم، تمیز قائل شده و با آسیب‌شناسی پرونده‌ها به سمت کاهش تخلفات پیش برویم.

به گزارش مهر مدیرکل حقوقی و بازرسی سازمان غذا و دارو یکی از دستاوردهای این اداره کل را مصوبه خرداد مجلس شورای اسلامی در حوزه تبلیغات غیر مجاز دانست و گفت: در حال حاضر تمامی موارد تبلیغات غیر مجاز فرآورده‌های غیر قانونی، رصد و از سوی مراجع ذی صلاح پیگیری و برخورد می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.