۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور فعالیت می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علیرضا رئیسی گفت: در حال حاضر خدمات بهداشتی  و درمانی به ساکنان تمام روستاها، حتی روستاهای کم جمعیت ارائه می‌شود و پوشش واکسیناسیون ویژه تمام ساکنان روستا و شهرهای سراسر کشور با برنامه‌ریزی‌های دقیق به طور کامل انجام می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: خدمات مراقبتی سطح یک در روستاهایی با جمعیت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر ارائه می‌شود و اگر روستایی مرکزیت چند روستای دیگر باشد با تایید شورای روستا و به شرط تایید سازمان‌های مربوطه وزارت بهداشت برای آن منطقه مراکز سلامت بهداشت راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود:‌ امروزه خدمات مراقبت سطح یک در سراسر کشور حتی در مناطق محروم و صعب‌العبور به همه افراد به ویژه مادران باردار و نوزادان ارائه می‌شود،‌ همچنین بر اساس قانون،‌ در روستاهایی با جمعیت هزار نفر، باید یک خانه بهداشت ایجاد شود و در غیر این صورت اگر منطقه مورد نظر شرایط مرکزیت را نداشته باشد به عنوان روستای قمر نامگذاری شده و خدمات بهداشتی درمانی به صورت سیار به ساکنان روستا ارائه خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر تمام کودکان تحت پوشش واکسیناسیون و سایر خدمات سطح یک قرار گرفته‌اند و مادران باردار نیز تمام مراقبت‌های سطح یک را دریافت کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیسی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۶۲۵ خانه بهداشت در ۶ هزار و ۸۷۵ مراکز جامع سلامت در کشور راه‌اندازی شده است و مراقبان سلامت در این مراکز مشغول به ارائه بهترین خدمات بهداشتی درمانی و انجام اقدامات پیشگیرانه به مردم هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.