چاقی در کمین کودکان ایرانی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، زهرا عبداللهی در ارتباط با چاقی کودکان اظهار داشت: افزایش این مسئله در میان کودکان ایرانی متأسفانه رخ داده و این موضوع اتفاق خوبی نیست.

عبداللهی ادامه داد: برای پیشگیری از این مسئله در گام نخست اصلاح الگوی غذایی خانواده‌ها حائز اهمیت است چرا که مصرف فست‌فود و نوشابه‌های گازدار سبب آسیب به سلامت کودکان می‌شود. از طرفی کودک از پدر و مادر خود الگوی غذایی را دریافت می‌کند بنابر این سفره‌های سالمی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر از کودکی مصرف مواد شیرین و قندی زیاد باشد ذائقه کودک به سمت این مواد سوق یافته و این موضوع عامل خطری در بروز بیماری‌های مختلف برای کودک به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت:‌مصرف غذاهای چرب و پر روغن همچنین شیرینی‌های زیاد ذائقه کودکان ایرانی را تغییر داده و از طرفی تحرک بدنی به دلیل زندگی آپارتمان‌نشینی به شدت کاهش یافته است در حالی که کودکان باید حداقل روزانه 60 دقیقه تحرک کافی داشته باشند.

عبداللهی تصریح کرد: پیاده‌روی و تحرک کودکان امروزه بسیار کاهش یافته و مصرف میوه و سبزیجات در آنها نیز بسیار اندک است.

به گزارش فارس وی در پایان تصریح کرد: کم‌خوری و پرخوری هر دو سوء تغذیه به شمار می‌رود و باید رفع آن مدنظر باشد. ریزمغذی‌ها در سنین رشد به ویژه برای تأمین انرژی و پروتئین کودکان و رشد جسمی و مغزی آنها بسیار حائز اهمیت است و اگر کودک دچار سوء تغذیه شود تکامل مغزی و بهره هوشی آن همچنین سیستم ایمنی‌اش تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.