قول می‌دهم تا بهار سال آینده زیرساخت‌های پرونده الکترونیک سلامت فراهم شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید نمکی، روز شنبه در نشست خبری پایان سال، به ارائه گزارشی از وضعیت حوزه سلامت کشور پرداخت و در ادامه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

وزیر بهداشت در ابتدا با عنوان این مطلب که توسعه یافتگی از طریق رسانه‌های پویا و مطالبه گرحاصل می‌شود، گفت: رسانه‌های توسعه یافته‌ای باید داشته باشیم که جامعه را به سمت وفاق و همدلی ببرد.

نمکی به وضعیت نظام سلامت کشور اشاره کرد و افزود: رتبه اول شاخص‌های بهداشتی در منطقه امرو را داریم.

وی افزود: در تولید دارو از ۲۵ درصد به ۹۷ درصد رسیده ایم. همچنین ۱۸ هزار مرکز بهداشتی و درمانی داریم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: وارد دوره تازه ای از مشکلات نظام سلامت می شویم.

نمکی تاکید کرد: بیماری‌های غیر واگیر به عنوان عوامل تهدید کننده نظام سلامت کشور هستند، در این زمینه وزارت بهداشت کمترین نقش را در اجرا دارد و نقش رسانه‌ها اینجا برجسته می‌شود.

وزیر بهداشت بر نقش اطلاع رسانی رسانه‌ها در آگاهی رسانی به مردم برای پیشگیری از عوامل خطرزای بیماری‌های غیر واگیر تاکید کرد و افزود: البته در بحث بیماری‌های واگیر دار نیز وارد عرصه جدیدی شده ایم که در اینجا هم به نقش آفرینی رسانه‌ها نیاز داریم.

وی اضافه کرد: هزینه یک دوره شیمی درمانی معادل هزینه یک شهرک است، بنابراین مدیریت بهینه منابع نظام سلامت اهمی زیادی دارد، طرح تحول سلامت به عنوان یکی از طرح‌های موفق دولت، ادامه خواهد یافت.

نمکی در ارتباط با وضعیت دارو در سال آینده، افزود: سال آینده شرایط ویژه ای را پیش بینی می‌کنیم، اما به مردم اطمینان می‌دهم که ارز مورد نیاز برای دارو و تجهیزات پزشکی را تا بهار سال ۹۸ تأمین کرده ایم و نگرانی از بابت داروهای بیماران خاص و صعب العلاجنداریم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: افزایش قیمت دارو نیز به روال سنوات گذشته خواهد بود و افزایش غیر معقول نخواهیم داشت.

وی درباره سهام وزارت بهداشت از شرکت پتروشیمی، گفت: تیم کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی این موضوع است و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

نمکی در ارتباط با پرونده الکترونیک سلامت، افزود: تمرکز ما باید بر استقرار پرونده الکترونیک سلامت باشد. از همین رو، در اولین گام برای این برنامه ملی یک مدیر انتخاب کردم. همزمان نسخه نویسی الکترونیک توسط سازمان بیمه سلامت آغاز شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: قول می‌دهم تا بهار سال آینده زیرساخت‌های پرونده الکترونیک سلامت در کشور فراهم شود، با استقرار پرونده الکترونیک سلامت، هزینه‌های زائد مدیریت خواهد شد.

به گزارش مهر ‌وی به مطالبات و بدهی‌های وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در اولین گام به روز کردن پرداخت کارانه پرستاران خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.