بیشترین سوختگی‌های چهارشنبه سوری در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مصطفی ده‌مرده‌ای ضمن ارائه توصیه‌هایی برای شب چهارشنبه سوری افزود: در چهارشنبه‌ سوری مردم مراقب سلامت‌شان باشند. زیرا اگر دچار سوختگی شوند تا آخر عمر درگیر درمان خواهند بود.

ده‌مرده‌ای ادامه داد: سال گذشته از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، حدود ۲۰۰ مورد سوختگی در رابطه با چهارشنبه سوری داشتیم که به بیمارستان شهید مطهری مراجعه کردند. از این تعداد، نزدیک ۱۰۰ مورد سوختگی فقط در ۲۴ ساعت چهارشنبه‌ سوری اتفاق افتاد که به بیمارستان مطهری مراجعه کردند و از این افراد حدود ۲۰ نفر بستری شدند و یک نفر فوت کرد.

وی افزود: ترقه‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند و خرید و فروش می‌شوند استاندارد نیست و همه دست‌ساز هستند و ممکن است هر لحظه در دست افراد منفجر شوند. امسال یک مورد انفجار در کارگاه ترقه‌سازی داشتیم که بر اثر آن ۸ زن و مرد آسیب دیدند و یک نفر فوت کرد و بقیه هم در حال درمان هستند، بنابراین اصلا از این ترقه‌ها استفاده نکنید.

رییس بیمارستان شهید مطهری تهران درباره هزینه‌های درمان سوختگی در کشور نیز گفت: با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز، درمان سوختگی بسیار گران و بیش از ۳ برابر شده است. البته این گرانی را مردم حس نمی‌کنند. زیرا بر اساس تعرفه پرداخت می‌کنند و تعرفه مردم بالا نرفته، اما پول گرانی درمان سوختگی بر گردن وزارت بهداشت می‌افتد یا طلب بیمارستان از بیمه زیاد می‌شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر درمان یک درصد سوختگی ۵ میلیون تومان هزینه بر دوش بیمارستان‌ها می‌گذارد. همچنین لباس سوختگی از ۲ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و قیمت پمادهای سوختگی زیر ۲۰۰ هزار تومان نیست. این موارد هزینه‌هایی است که مردم باید بپردازند، بنابراین حواس‌شان باشد و مراقب سلامت‌شان باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.