تسهیل پروسه اخذ مجوز برای تولیدکنندگان داخلی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، حسین صفوی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با نهاد تائید اعتبار NABl اظهار کرد: بازار تجهیزات پزشکی ایران ۲.۵ میلیارد دلار است که ۸۰۰ میلیون دلار آن سهم تولید داخل و توسط ۶۰۰ شرکت داخلی تولید می‌شود.

صفوی ادامه داد: در کشور ما آزمایشگاه تست تجهیزات پزشکی وجود دارد که دلیل اصلی همکاری با کشور‌هایی همچون هند همین موضوع است.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه تولید داخلی تجهیزات و ملزومات پزشکی؛ دندانپزشکی و آزمایشگاهی، عنوان کرد: در سال‌های اخیر صنعتگران و تولیدکنندگان تجهیزات به سمت تولید تجهیزات های‌تک حرکت کرده اند که در این زمینه موفق به تولید ملزومات و تجهیزات با تکنولوژی خاص و بالا که بعضا در دست برخی کشورهاست، دست یافته اند.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: برای کمک به تولید کنندگان داخلی لازم است تا دانش رگولاتوری نیز به روز باشد که یکی از این موارد، آزمایشگاه‌های همکار هستند که باید با استاندارد‌های روز دنیا همگام شده و دانش فنی بررسی کالا‌های هایتک را داشته باشند.

صفوی خاطرنشان کرد: موسساتی در کشور‌های دیگر حاضر به همکاری به منظور سطح بندی آزمایشگاه‌ها هستند، کشور هندوستان یکی از این کشورهاست که براساس انعقاد تفاهم نامه‌ای در این زمینه به ایران کمک خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: انعقاد این تفاهم نامه علاوه بر ارتقا کیفیت محصولات ایرانی، پروسه اخذ مجوز برای تولید کنندگان داخلی را تسهیل و هزینه مطابقت استاندارد‌ها برای تولیدکنندگان را کاهش می‌دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.