کنترل هزینه‌ها در مراکز خصوصی در سال ۹۸ به طور جدی پیگیری می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، کوروش فرزین به دستاوردهای سال 97 سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: سال 97 سال پرکاری برای سازمان و مراکز درمانی دانشگاهی بود و مهمترین دستاورد این بود که دانشگاه‌ها و ادارات کل استانی توانستند به این تعامل برسند که هزینه‌ها را در حد معقولی کنترل کنند. این موضوع تمرین خوبی برای سال آینده بود تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و کنترل هزینه‌ها داشته باشیم.

فرزین تصریح کرد: با ارتباط الکترونیک بین سازمان و بیمارستان‌ها که در سال 98 به طور کامل محقق خواهد شد، امیدواریم بتوانیم با تعامل بیشتر، نظارت بر هزینه‌ها و کنترل هزینه کرد در مراکز درمانی و دانشگاهی که حدود 60 درصد هزینه‌های کل استان تهران را به خود تخصیص می دهد، مدیریت صحیحی بر اقدامات داشته باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران به تعامل مثبت با مراکز خصوصی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مراکز خصوصی الزامی در پذیرش بیمه‌شدگان مازاد بر اعتبارات خرید خدمت از آنها ندارند، اقدامات کنترلی هزینه‌های ارایه خدمات با سختی و چالش بیشتری مواجه است  ولی با این حال تجربیات خوبی به دست آوردیم که از آن در سال 98 به بهترین نحو در برنامه‌ریزی‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: کنترل هزینه‌ها در مراکز خصوصی در سال 98 به طور جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت، برخی مراکز درمانی و پزشکان با وجود اینکه طرف قرارداد سازمان نیستند، می توانند دارو و سایر خدمات را در دفترچه بیمار تجویز کنند و عملا  کنترل و تعامل مستقیمی بر اقدامات آنها به خصوص در برخی استان‌ها از جمله استان تهران که حجم مراکز غیر طرف قرارداد بالاست، وجود ندارد. به همین دلیل مدیریت تجویز و کنترل هزینه این بخش در دستور کار سال آینده این اداره کل قرار خواهد گرفت.

بنابر اعلام روابط عمومی بیمه سلامت فرزین در پایان اضافه کرد: با اجرای دقیق نرم افزار تائید خدمات، گایدلاین‌ها و نسخه نویسی الکترونیک خواهیم توانست به اهدافمان در سال 98 دست یابیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.