مصرف قارچ و کاهش خطر ابتلا به اختلالات شناختی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، قارچ خوراکی – هر دو گونه های کشت شده و وحشی – دارای مقدار زیادی از فیبر های رژیمی، آنتی اکسیدان ها و پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند حتی اگر آنها را در مقادیر کم مصرف کنند، خطر ابتلا به اختلالات شناختی خفیف (MCI) که منجر به بیماری آلزایمر می شود در آنها کاهش می یابد. در MCI، فرد ممکن است علائم خاصی از بیماری آلزایمر را تجربه کند، مانند ضعیف شدن حافظه و مشکلات مربوط به زبان، اما در یک شیوه ی بسیار دقیق تر باید گفت که این بیماری مانع از ادامه زندگی بصورت یک زندگی کاملا کاربردی می شود.

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه ملی سنگاپور خوردن قارچ می تواند به حفظ عملکرد شناختی در اواخر بزرگسالی کمک کند.

تجزیه و تحلیل محققان نشان می دهد که خوردن بیش از دو قسمت از قارچ های پخته شده در هفته می تواند سبب کاهش ۵۰ درصدی خطر ابتلا به MCI شود.

به گزارش سلامت نیوز وجود ترکیبی خاص که سرشار از آنتی اکسیدان و مواد موثر و ضد التهابی منحصر به فرد هستند در یکی از اصلی ترین نوع قارچ ها یافت می شود. همچنین محققان خاطرنشان می کنند قارچ ها دارای بسیاری از مواد دیگری هستند، مجموعه ای از ترکیباتی که می توانند به رشد نورون "سلول های مغزی" کمک کنند، که نقش دقیق آنها در سلامت مغز هنوز روشن نیست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.