۳ بیمه پایه در کشور داریم، اما وحدت رویه کاری وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، طاهر موهبتی روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تظام پزشکی افزود: تعامل به این معنی نیست که نظر ‏مشورتی را بگیریم و بعد کار خودمان را انجام بدهیم، زیرا تعامل یک امر دو طرفه محسوب می‌شود. 

موهبتی گفت: از طرفی باید باور ایجاد کنیم ‏تا تفاهم نامه‌های همکاری اجرایی شوند. زیرا تفاهمنامه باید عملیاتی شود و نباید روی کاغذ بماند، ‏برای اجرای راهنماهای بالینی نمی‌توان بدون همکاری سازمان نظام پزشکی کاری انجام داد. همچنین برای ارتقای سواد سلامت ‏جامعه، مدیریت منابع و استقرار خدمات الکترونیک سلامت نیز باید با پزشکان همکاری کرد. در اکثر این موارد تغییر رفتار وجود دارد ‏و برای تغییر رفتارهای اجتماعی باید با انجمن‌های علمی و سازمان نظام پزشکی تعامل و همکاری کرد. بنابراین هر کاری که ‏بخواهیم در حوزه سلامت انجام بدهیم باید با پزشکان تعامل داشته باشیم.

وی افزود: جدا از شناخت ظرفیت و باور، باید روش اجرایی مناسبی نیز برای اجرای تفاهم‏نامه‌های همکاری داشته باشیم. در استقرار سازمان الکترونیک خدمات سلامت می‌توان از فرصت همکاری با سازمان نظام پزشکی به خوبی استفاده ‏کرد.‏

رئیس سازمان بیمه سلامت ادامه داد: یکی از مشکلات دستگاه‌های بیمه گر، تامین منابع مالی است. در صورت بدهی به این مساله بدهی‌ها افزایش پیدا می‌کند و ‏بیمه شدگان دچار مشکل می‌شوند. 

به گزارش ایرنا موهبتی اضافه کرد: در حال حاضر در کشور 3 بیمه داریم و دارای روش بیمه ای نیز هستیم و به دلیل اینکه وحدت رویه نداریم مردم به زحمت می افتند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.