استراتژی‌های سازمان بیمه سلامت برای رفع دغدغه‌های بیمه‌شدگان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، یوسف فرهنگ دوست گفت: وضعیت کنونی کشور ،کمبود منابع و نوسانات نرخ ارز، نیازمند تدوین استراتژی جدید در حوزه بیمه سلامت به منظور مدیریت صحیح برمنابع حداقلی با هدف کارآمدسازی حداکثری در تخصیص و توزیع آن‌ها به مراکز طرف قرارداد با سازمان است تا بیمه شدگان دغدغه ای برای درمانشان نداشته باشند.


فرهنگ دوست ادامه داد: تلاش برای ارائه خدمات هر چه بهتر به بیماران و بیمه شدگان، احیا نظام پرداخت، مبارزه با هرگونه فساد درون و برون سازمانی و برنامه ریزی جهت اصلاح فرآیندهای کاری از جمله برنامه های مهم این سازمان است که به طور جدی از سال 96 آن را در دستور کار قرار داده و تا کنون توانسته به نتایج مثبتی به خصوص در  پرداخت مطالبات مراکز درمانی و رضایت جمعی آنان دست یابد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود وظیفه مسئولان این است که با برنامه ریزی مناسب دغدغه زندگی سالم به ویژه در حوزه بهداشت و درمان را برای مردم فراهم کنند، گفت: این وظیفه شامل ایجاد اولویت در تامین نیازهای سلامت نیازمندان از جمله سلامت مردم حاشیه شهرها، و افراد نیازمند کشور است.

معاون دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از اهداف مهم دیگر سازمان برای اثربخشی هزینه کرد، تکیه بر افزاش مهارت ها و نیروی انسانی کارآمدتر با استفاده از ظرفیت نخبگان این حوزه است تا با ارائه راه حل های مناسب و شناسایی نقط قوت و ضعف باسرعت بیشتری نسبت به سالهای قبل به اهداف عالی این سازمان دست یابد.

فرهنگ دوست تاکید کرد: بدون شک استقرار سازمان الکترونیک، آغاز نسخه نویسی الکترونیک،راه اندازی سامانه استحقاق سنجی، تاکید بر اجرای راهنمای بالینی، توجه به اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده،تعامل مثبت با دانشگاه ‌های علوم پزشکی برای مدیریت منابع ، راه‌اندازی سامانه 1666 و ... همگی از دستاوردهای مهم سازمان به خصوص در دوسال گذشته است که هر یک در جایگاه خود می توانند میزان رضایتمندی تمامی اقشار تحت پوشش را در پی داشته باشد.


بنابر اعلام روابط عمومی بیمه سلامت وی در پایان افزود: امید است با تکیه بر اسناد بالادستی، برنامه تقدیمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی با هدف تامین سلامت مردم برنامه‌های سازمان بیمه سلامت نیز در همین راستا محقق شود تا بتوانیم شرایط تحریم در حوزه سلامت را به خوبی مدیریت کنیم. همچنین باید بر این نکته تاکید داشت که اجرای موفق تمامی این برنامه ها جز با همراهی ارائه دهندگان خدمت امکان پذیر نبوده و همه باید با همراهی یکدیگر تلاش کنیم تا از این شرایط خاص عبور کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.