نیروی انتظامی و وزارت راه همکاری خوبی با وزارت بهداشت داشته‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، ایرج حریرچی اظهار کرد: حوادث ترافیکی دومین عامل سال‌های از دست رفته عمر و سومین علت مرگ و میر همچنین دومین دلیل مرگ و میر زودرس در کشورمان محسوب می‌شود به طوری که در ده ماه اول سال ۹۷، ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر به دلیل سوانح ترافیکی فوت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه هر نیم ساعت یک نفر به دلیل حوادث رانندگی و سوانح ترافیکی فوت می‌کنند، افزود: یکی از راه‌های مقابله با حوادث ترافیکی کاهش میزان حمل ونقل‌های خطرناک مثل حمل ونقل جاده‌ای و رانندگی جاده‌ای است؛ به طوری که اگر میزان سفر‌های جاده‌ای در کشور کاهش پیدا کند و به جای آن حمل و نقل ایمن مانند قطار در ایران افزایش پیدا کند؛ می‌توان باعث کاهش حوادث رانندگی و مصدومان سوانح ترافیکی می‌شود.

معاون کل و قائم مقام وزارت بهداشت تاکید کرد: با فرهنگ سازی می‌توان حوادث ترافیکی را کاهش داد که در این راستا رسانه‌ها طی سال‌های گذشته کمک زیادی در راستای ارتقای فرهنگ رانندگی کرده است.

حریرچی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه تعداد سفر‌های جاده‌ای و تعداد خودرو‌ها در کشور افزایش پیدا کرده است، اما میزان مرگ و میر در ایران کم شده است که در این میان نیروی انتظامی و وزارت راه در زمینه کنترل جاده و کاهش نقاط حادثه‌خیز همکاری خوبی با وزارت بهداشت داشته‌اند و ما عملکرد بهتری در رسیدگی به مجروحان حوادث ترافیکی داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: امروزه ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان سازمان اورژانس کشور اضافه شده است و ۴۱ مرکز اورژانس هوایی در سراسر ایران ایجاد شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: طی ۱۰ سال منتهی به سال ۹۵ مرگ و میر‌های ناشی از حوادث ترافیکی در کشور به میزان ۳۱.۷ درصد  کاهش پیدا کرده است، اما متأسفانه این روند در سال‌های ۹۶ و ۹۷ هر کدام به اندازه ۰.۸ افزایش داشته است.

حریرچی گفت: رانندگان با احساس خستگی باید در استراحتگاه‌هایی که مشخص شده بروند و پس از رفع خستگی و خواب‌آلودگی به مسیر خود ادامه دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.