از سال‌های گذشته در زمینه توزیع دستگاه‌های رادیوتراپی مشکل داشتیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد نعیم امینی فرد درباره گرانی هزینه درمانی بیماران سرطانی، گفت: یکی از اهداف اصلی و اساسی طرح تحول سلامت کمک به درمان بیماران صعب العلاج بویژه بیماران سرطانی است بنابراین با توجه به اینکه حجم بالای از درمان بیماران سرطانی با دستگاه های رادیو تراپی انجام می شود، الزامی است که برای رفاه حال بیماران توجه مناسبی به این بخش کاربردی شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از سالهای گذشته در زمینه توزیع مناسب دستگاه های رادیوتراپی در کشور با مشکل روبرو بوده ایم تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان، خوشبختانه  با حمایت های بودجه ای که بهارستان از محل اختصاص یک درصد ارزش افزوده به بخش سلامت داشته است، توانسته است مراکز رادیوتراپی را گسترش دهد.

امینی فرد افزود: بخش خصوصی نیز می بایست همسو با راهنمایی بالینی، ارائه خدمات رادیو تراپی را وسعت ببخشد و این در حالی است که متاسفانه با توجه به مراجعه گسترده بیماران سرطانی ما نیازمند فکر و برنامه اساسی در سال ۹۸ برای رفاه حال بیماران سرطانی هستیم.

وی ادامه داد: باید امکانات دولتی برای خدمات رسانی به بیماران سرطانی افزایش یابد و این امر یک اصل بسیار مهم تلقی می شود و از همین رو باید بحث خرید خدمات در بخش خصوصی برای طی پروسه درمان  بیماران سرطانی در اولویت قرار بگیرد.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس یادآور شد: کاهش نرخ تعرفه در بخش خصوصی، خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان را در میان مدت و بلند مدت با چالش روبرو می‌کند، بنابراین برای پر کردن، کاستی ها در بخش دولتی می بایست، خرید خدمات در بخش خصوصی ارتقا یابد. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.