۳ میلیارد دلار در بودجه ۹۸ برای تامین دارو مصوب شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد همتی‌، در مورد نگرانی‌هایی که پیرامون نرخ دارو در سال 98 وجود دارد، گفت: در مورد هزینه دارو به خصوص مواردی که قیمت داروها گران است از جمله داروهای شیمی درمانی مجلس و دولت از ابتدای فعالیت این دوره از مجلس تلاش کردند که قیمت داروها را کنترل کنند.

نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در  مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:هم‌اکنون برای تامین دارو مورد نیاز کشور ارز 4200 تومانی اختصاص داده شده است، یعنی حدود سه میلیارد دلار به این بخش تخصیص پیدا کرده و خوشبختانه در بودجه 98 هم مصوب شده است.

وی تصریح کرد: 97 درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شوند و تولیدکنندگان این بخش هم از سوی دولت و مصوباتی که در مجلس ایجاد شده، حمایت می‌شوند، ضمن اینکه با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در این بخش نباید مشکلی در سال 98 وجود داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: تامین دارو از جمله اولویت‌های مجلس و دولت است و امیدواریم که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد، ضمن اینکه باید مصرف داروها به صورت بهینه صورت گیرد و تجویزها هم علمی باشد به این صورت که بی رویه دارو تجویز نکنیم که تحقق این امر هم در قالب اجرای پرونده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده و سیستم ارجاع امکانپذیر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پزشکان باید در سال 98 هم از نظر مصرف و تجویز دارو هم انجام آزمایشات پاراکلینیک دقت بیشتری داشته باشند تا بتوان حوزه دارو را به درستی مدیریت کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.