خدمات پزشکان در ایام نوروز باید به تصویر کشیده شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور گفت: امسال کمپین اطلاع رسانی سلامت نوروزی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سرآسر کشور با شعار " سلامت همه آفاق در سلامت توست، نوروزتان سلامت" برگزار و تا روز ۱۷ فروردین ۹۸ نیز ادامه خواهد داشت.

 وی اظهار داشت: چهارشنبه آخر سال، خسارات و مخاطرات زیادی برای نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها به همراه دارد بنابراین اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگسازی در خصوص کاهش عوارض و زیان‌های حواشی این آیین ایرانی، مهم و اساسی است.

جهانپور تصریح کرد: در کمپین اطلاع رسانی سلامت نوروزی باید از خدمات بهداشتی و درمانی قابل ارائه و مراکز ارائه دهنده خدمات با استفاده از ابزار‌های مختلف، به منظور تسهیل در دسترسی مسافران نوروزی و مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، اطلاع رسانی شود البته در کنار آن، به موضوعاتی مانند فرهنگسازی سلامت در بهبود تغذیه جامعه و اطلاع رسانی در حوزه بهداشت محیط و رعایت اصول بهداشتی واحد‌های بهداشتی و اماکن عمومی و دسترسی مسافران به منابع و مراجع برای ارائه پیشنهادات، انتقادات و شکایات و اخذ مشاوره و راهنمایی، توجه ویژه شود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت ظرفیت بسیار بزرگ و مناسبی جهت ارتباط با مردم و پیگیری مشکلات آن‌ها در حوزه بهداشت محیط، دارو و مشکلات مراکز درمانی، اورژانس‌های بیمارستانی و همچنین اورژانس پیش بیمارستانی است که بنظر می‌رسد آشنایی مردم با این سامانه هنوز هم در حد انتظار نیست.

جهانپور با بیان اینکه بخشی از مردم از گستره خدمات سامانه ۱۹۰ آگاهی کاملی ندارند، افزود: در این سامانه علاوه بر پیگیری مشکلات بهداشتی و دارویی، دسترسی به داروخانه‌ها و دارو‌های کمیاب نیز امکان پذیر است که در استان‌ها باید با استفاده از ابزار‌های مختلف از جمله صدا و سیمای استانی، جراید، خبرگزاری ها، فضای مجازی و رسانه‌های مختلف نسبت به معرفی بیشتر آن اقدام کرد. میزان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.